D2 Article in a professional book
Autenttinen, yksilöllinen, verkostoiva ja ajasta ja paikasta riippumaton opintojakso - saavutettava mahdollisuus vai saavuttamaton mahdottomuus? (2019)


Meriläinen, M., & Piispanen, M. (2019). Autenttinen, yksilöllinen, verkostoiva ja ajasta ja paikasta riippumaton opintojakso - saavutettava mahdollisuus vai saavuttamaton mahdottomuus?. In H. Alaniska, H. Keurulainen, & T.-M. Tauriainen (Eds.), Osaamisperustaisia käytäntöjä korkeakouluissa (pp. 1-4). Oulun ammattikorkeakoulu. ePooki. http://urn.fi/urn:nbn:fi-fe2019081424206


JYU authors or editors


Publication details

All authors or editorsMeriläinen, Merja; Piispanen, Maarika

Parent publicationOsaamisperustaisia käytäntöjä korkeakouluissa

Parent publication editorsAlaniska, Hanna; Keurulainen, Harri ; Tauriainen, Tiia-Mariia

Journal or seriesePooki

eISSN1798-2022

Publication year2019

Issue number58

Pages range1-4

PublisherOulun ammattikorkeakoulu

Place of PublicationOulu

Publication countryFinland

Publication languageFinnish

Persistent website addresshttp://urn.fi/urn:nbn:fi-fe2019081424206

Publication open accessOpenly available

Publication channel open accessOpen Access channel

Publication is parallel published (JYX)https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/65819


Abstract

Osaamisperustaisuus, autenttisuus, ubiikit oppimisen ympäristöt, geneeristen taitojen kehittyminen, into ja kyky oppia uutta sekä kehittää ja jakaa osaamista muuttuvissa ympäristöissä – tässä muutama esimerkki pyrkimyksistä, joita eri yliopistot painottavat opetussuunnitelmalinjauksissaan. Sanoista siis tekoihin – mutta miten? Opettajankouluttajina halusimme kääriä hihat ja luoda opintojaksoja, joissa pyrimme vastaamaan näihin vaatimuksiin. Tervetuloa kurkistamaan yhteen näistä, neljän opintopisteen Perusopetuksen toimintaympäristö ja koulun kehittäminen -opintojaksoomme.


Keywordsteachersclass teachersadult educationcurriculaknow-howcompetence development

Free keywordsosaamisperusteisuus


Contributing organizations


Ministry reportingYes

Reporting Year2019


Last updated on 2024-25-03 at 13:40