D2 Article in a professional book
Autenttinen, yksilöllinen, verkostoiva ja ajasta ja paikasta riippumaton opintojakso - saavutettava mahdollisuus vai saavuttamaton mahdottomuus? (2019)
Meriläinen, M., & Piispanen, M. (2019). Autenttinen, yksilöllinen, verkostoiva ja ajasta ja paikasta riippumaton opintojakso - saavutettava mahdollisuus vai saavuttamaton mahdottomuus?. In H. Alaniska, H. Keurulainen, & T.-M. Tauriainen (Eds.), Osaamisperustaisia käytäntöjä korkeakouluissa (pp. 1-4). Oulun ammattikorkeakoulu. ePooki. http://urn.fi/urn:nbn:fi-fe2019081424206
JYU authors or editors
Publication details
All authors or editors: Meriläinen, Merja; Piispanen, Maarika
Parent publication: Osaamisperustaisia käytäntöjä korkeakouluissa
Parent publication editors: Alaniska, Hanna; Keurulainen, Harri ; Tauriainen, Tiia-Mariia
Journal or series: ePooki
eISSN: 1798-2022
Publication year: 2019
Issue number: 58
Pages range: 1-4
Publisher: Oulun ammattikorkeakoulu
Place of Publication: Oulu
Publication country: Finland
Publication language: Finnish
Persistent website address: http://urn.fi/urn:nbn:fi-fe2019081424206
Publication open access: Openly available
Publication channel open access: Open Access channel
Publication is parallel published (JYX): https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/65819
Abstract
Osaamisperustaisuus, autenttisuus, ubiikit oppimisen ympäristöt, geneeristen taitojen kehittyminen, into ja kyky oppia uutta sekä kehittää ja jakaa osaamista muuttuvissa ympäristöissä – tässä muutama esimerkki pyrkimyksistä, joita eri yliopistot painottavat opetussuunnitelmalinjauksissaan. Sanoista siis tekoihin – mutta miten? Opettajankouluttajina halusimme kääriä hihat ja luoda opintojaksoja, joissa pyrimme vastaamaan näihin vaatimuksiin. Tervetuloa kurkistamaan yhteen näistä, neljän opintopisteen Perusopetuksen toimintaympäristö ja koulun kehittäminen -opintojaksoomme.
Keywords: teachers; class teachers; adult education; curricula; know-how; competence development
Free keywords: osaamisperusteisuus
Contributing organizations
Ministry reporting: Yes
Reporting Year: 2019