Centre for Applied Language Studies
https://www.jyu.fi/hytk/fi/laitokset/solki
Publications and other outputs
- Euroopan neuvoston toiminta kielikoulutuksen kehittämiseksi ja sen vaikutus kielisuunnitteluun Suomessa (2004) Huttunen, Irma; et al.; B2
- Genre-pedagogiikka: askelia tekstitaitojen jatkumolla (2004) Luukka, Minna-Riitta; B2
- Idioms and language users. (2004) Mäntylä, Katja; G4
- Ilo on aika yleistä - lapset kielitieteen termejä soveltamassa (2004) Mäntylä, Katja; A4
- Inkeriläisten maahanmuuttajien kielitaidon arviointi (2004) Kärkkäinen, Kaija; et al.; B2
- Inkerinsuomalaisten paluumuuttajien kielitutkintojärjestelmän (IPAKI) kehittäminen (2004) Takala, Sauli; et al.; B2
- Kielenopetuksen monipuolistamis- ja kehittämisprojekti KIMMOKE (2004) Nyman, Tarja; B2
- Kielet kiikarissa: oppilaiden näkemyksiä kielistä ja kielten opetuksesta Suomessa, Virossa ja Venäjällä (2004) Laihiala-Kankainen, Sirkka; et al.; B2
- Kielikoulutus tienhaarassa (2004) Sajavaara, Kari; et al.; C2
- Kielten näytöt ammatillisessa aikuiskoulutuksessa (2004) Härmälä, Marita; B2
- New language learning and teaching environments : how does ICT fit in? (2004) Conacher, Jean E.; et al.; A3
- Opettajan ammattitaito vieraskielisessä opetuksessa (2004) Jäppinen, Aini-Kristiina; B2
- Opetussuunnitelma äidinkielenopetuksen suunnannäyttäjänä (2004) Leiwo, Matti; et al.; A3
- Opetussuunnitelma äidinkielenopetuksen suunnannäyttäjänä? (2004) Luukka, Minna-Riitta; et al.; A3
- Papin rouva, Olavi ja kertoja (2004) Leiwo, Matti; et al.; B2
- Phonetische Aspekte einer Didaktik der Finnischen Gebärdensprache als Fremdsprache (2004) Fuchs, Bertold; G4
- Pietarilaisten kieltenopettajien käsityksiä kieliopin opetuksesta ja oppimisesta (2004) Laihiala-Kankainen, Sirkka; et al.; B2
- Reference Supplement to the Preliminary Pilot Version of the Manual for Relating Language Examinations to the Common European Framework of Reference to Languages: Learning, Teaching, Assessment (2004) Takala, Sauli; C2
- Researching transition; Identities in transition (2004) Pöyhönen, Sari; B2
- Sujuuko suomi, vertyykö venäjä? Venäjänkielisten maahanmuuttajavanhempien näkemyksiä lastensa koulunkäynnistä Suomessa (2004) Rynkänen, Tatjana; B2
Projects
- Multimodal teaching visit to the University of Toronto
- Laihonen, Petteri
- Finnish National Agency for Education
- Integration paths in the Swedish Finland: language choices and linguistic citizenship in Svenskfinland
- Pöyhönen, Sari
- Svenska Kulturfonden
- Yleiset kielitutkinnot 2022-2027
- Ahola, Sari
- Finnish National Agency for Education
- Dynamic Diagnostic Language Assessment: Conceptual and Practical Innovation in Foreign Language Education and Assessment
- Huhta, Ari
- Research Council of Finland
- Nordic basic schools as past, present and future sites for solving the challenges of making diverse inclusive knowledge-based societies
- Laihonen, Petteri
- Svenska litteratursällskapet i Finland
- The effects of Arabic and Somali speaking immigrants' Mother Tongue to their learning of Finnish literacy skills
- Ahlberg, Aija Katriina
- Emil Aaltonen Foundation
- Forskning om Isa Asps liv och produktion
Runoilija Isa Aspin (1853–1872) elämäkerta- Kotilainen, Sofia
- Svenska Kulturfonden
- EDUFI Fellowship/Apuraha ulkomaiselle väitöskirjatutkijalle
- Nikula-Jäntti, Tarja
- Finnish National Agency for Education
- Paon arki – Etnografisia merkintöjä turvapaikanhakijoiden elämästä Suomessa
- Pöyhönen, Sari
- Kone Foundation
- Medborgarforskning om samlokaliserade skolor i Finland, i Italien och i sverigefinska skolor i Sverige
- Laihonen, Petteri
- Svenska Kulturfonden
Home organisation of research data
- AHJO: A qualitative investigation of well-being among staff at a Finnish university using art-inspired methodology, including workshops and individual interviews (2024) Perkins, Marc; et al.
- AHJO methods: Prompts and other communications used in the AHJO project's artistic qualitative investigation into factors affecting the well-being of staff at a Finnish university. (2024) Perkins, Marc; et al.
- AllRead: The digital environment, GraphoLearn, for supporting reading development (2027) ; Richardson, Ulla; et al.
- AllRead: The digital environment, GraphoLearn, for supporting reading development - data from pilot studies (2022) Richardson, Ulla; et al.
- 'Broken Finnish': Accent perceptions in societal gatekeeping (SA 315581/JY 21000042461) project research dataset (2023) Halonen, Mia; et al.
- Co-design focused, participatory approach to exploring a digital literacy support serious game with Finnish language and literacy teachers of adult migrants with limited/interrupted formal education experience: research data (2023) Malessa, Eva
- FORTHEM Multilingualism Lab Citizen Science research data; Honko, Mari; et al.
- Instrument to study rater behaviour: Rater uncertainty and its impact on the quality of assessment in the official language examination, the National Certificates of Language Proficiency (YKI) project (2023) Honko, Mari; et al.
- Longitudinal data of the National Certificate for Language Proficiency (NCLP) 2009-2019 (2023) Halonen, Mia; et al.
- Multilingualism and language awareness in early childhood education and care – Survey data and the survey (2023) Honko, Mari; et al.
Funders of research data
- Co-design focused, participatory approach to exploring a digital literacy support serious game with Finnish language and literacy teachers of adult migrants with limited/interrupted formal education experience: research data (2023) Malessa, Eva
- Instrument to study rater behaviour: Rater uncertainty and its impact on the quality of assessment in the official language examination, the National Certificates of Language Proficiency (YKI) project (2023) Honko, Mari; et al.
- Multilingualism and language awareness in early childhood education and care – Survey data and the survey (2023) Honko, Mari; et al.
- Rater uncertainty and its impact on the quality of assessment in the official language examination, the National Certificates of Language Proficiency (YKI): research dataset (2023) Honko, Mari; et al.
- Survey instrument; survey method: survey questionnaire Multilingualism and language awareness in early childhood education and care (2023) Honko, Mari
People
- Ahlberg, Aija Katriina
- Ahola, Sari
- Ahtonen, Suci
- Ali, Rukhsana
- Bogdanoff, Minna
- Bäckman, Linda
- Elo-Rauta, Eetu
- Haapakangas, Eeva-Leena
- Halonen, Mia
- Halttunen, Mika
- Hirvelä, Tuija
- Honko, Mari
- Huhta, Ari
- Inha, Karoliina
- Jokela, Elina
- Kangasvieri, Teija
- Katinskaia, Anisia
- Kekki, Jarkko
- Kilpeläinen, Erja
- Koskela, Kristina