Kieli- ja viestintätieteiden laitos
https://www.jyu.fi/hytk/fi/laitokset/kivi
Julkaisut ja muut tuotokset
- Conclusion : Lessons Learnt and Future Avenues for ArtsBased Approaches in Applied Language Studies for Social Justice (2025) Melo-Pfeifer, Sílvia; et al.; B2; OAThe Role of Multilingualism and Multiculturalism in English Classes as Envisioned by Student Teachers in Finland (2025) Kalaja, Paula; et al.; A3; OA
- ‘From YouTube, I Watch Videos and Vlogs and Other Stuff in Different Languages’ : Immersion Students as Users of Multiple Languages (2025) Mård-Miettinen, Karita; et al.; A3; OA;
- Introduction: Being Multilingual and Living Multilingually : Advancing a Social Justice Agenda in Applied Language Studies (2025) Kalaja, Paula; et al.; B2; OA
- The Role of Multilingualism and Multiculturalism in English Classes as Envisioned by Student Teachers in Finland (2025) Kalaja, Paula; et al.; A3;
- Visualising Language Students and Teachers as Multilinguals : Advancing Social Justice in Education (2025) Kalaja, Paula; et al.; C2
- Algorithmic management of crowdworkers : Implications for workers’ identity, belonging, and meaningfulness of work
- An Ode to the “Volunteer” : University of Jyväskylä's Internationalization Success... Or Is It? (2024) Salam-Salmaoui, Rauha; O4Attitudes to Linguistic Accuracy Among Russian-Speaking Social Media Users (2024) Zvereva, Vera; A3
- Anticipation as Platform Power : The Temporal Structuring of Digital Everyday Life (2024) Koivunen, Anu; et al.; A1
- A qualitative study on identity work and positioning of a Swedish-speaking Finn in the Swiss diaspora (2024) Rosenberg, Jessica; A1
- Arviointiuudistuksen alkutaipaleella : perusopetuksen päättöarviointitutkimuksen loppuraportti (2024) Pulkkinen, Jonna; et al.; D4
- Barbie Votes for Bolsonaro : How an Instagram Account Satirized the Brazilian Middle and Upper Classes (2024) Sawczuk da Silva, Ulisses A.; et al.; A3
- Between bodily action and conventionalized structure : The neural mechanisms of constructed action in sign language comprehension (2024) Hernández, Doris; et al.; A1
- Bridging the Gap : Revisiting Dynamics of Physical and Perceived Proximity in Multilocational Work (2024) Van Zoonen, Ward; et al.
- Capability of monitoring mediascapes in 14 European countries : An Introduction (2024) Lauk, Epp; et al.; A3; OA; 978-9916-27-460-6
- Care workers in elder care : the Four Flows of constituting care organisations on social media (2024) Levonius, Vilja; et al.; A1; OA
- Changes in an early childhood education and care teacher’s practical theory in language pedagogy as a nexus : The interplay of factors affecting the change (2024) Palojärvi, Anu; et al.; A1; OA
- Cold Rush : Critical Assemblage Analysis of a Heating Arctic (2024) Pietikäinen, Sari; C1; 978-3-031-63995-1
- Communicative Tensions in Remote Work During the COVID-19 Pandemic (2024) Suortti, Camilla; et al.; A1; OA
Hankkeet
- OPH:n opetusvierailu 2024, Vilnan yliopisto
- Jarva, Vesa
- Opetushallitus
- Ammatillinen monilukutaito rakennusalan työturvallisuuden edistäjänä
- Sulkunen, Sari
- TyösuojelurahastoOpetushallitus
- Väitöskirja "Ääriliikkeiden terrorismi ja uhriuden rakentuminen saksalaisessa yhteiskunnallisessa keskustelussa"
- Ylä-Mattila, Anna-Maija
- Ellen ja Artturi Nyyssösen säätiö
- Hetkellisyys ja visuaalisuus sosiaalisen median uutissisällöissä
- Ehrlén, Veera
- Media-alan tutkimussäätiö
- Generatiiviset teknologiat ja viestinnällinen organisoituminen
- Lindholm, Kaisa
- Suomen Akatemia
- Opetushallituksen lyhyet opetusvierailut syksy 2024 Uumajan yliopisto
- Ronkainen, Reetta
- Monilukutaito varhaista kieltenopetusta uudistamassa
- Mård-Miettinen, Karita
- Suomen Akatemia
- Tekoälyavusteinen uutismediasisältöjen tuottaminen viestin arvottamisen ja kohdentamisen apuna
- Villi, Mikko
- Kunnallisneuvos C. V. Åkerlundin säätiö
- Game-based learning of Swedish as a second language
- Kuronen, Mikko
- Svenska Kulturfonden
- 9th research seminar of the Language & Work research network: Navigating discourses and practices of
employability- Strömmer, Maiju
- Tieteellisten Seurain Valtuuskunta
Tutkimusaineiston kotiorganisaatio
- AHJO -menetelmät: Taidepohjaisen aineiston keräämisen ohjeet yhden yliopiston henkilöstön hyvinvoinnin laadullisessa tutkimuksessa (2024) Perkins, Marc; et al.
- AHJO: Suomalaisen yliopiston henkilöstön hyvinvoinnin laadullinen tarkastelu taidepohjaisin työtavoin: työpajat ja haastattelut (2024) Perkins, Marc; et al.
- Arkistoitu aineisto Innovatiivisen kielikasvatuksen kartta ja kompassi (IKI) -hankkeesta (2018-2021) (2021) Palojärvi, Anu; et al.
- Crossing Borders - Rajojen yli -hankkeen saatavilla olevat taideteokset, valokuvat ja oheismateriaalit (2024) Pöyhönen, Sari; et al.
- FORTHEM Monikielisyys-Labin kansalaistiedepilotin tutkimusaineisto; Honko, Mari; et al.
- Innovatiivisen kielikasvatuksen kartta ja kompassi (IKI)-hankkeen aineisto (2021) Palojärvi, Anu; et al.
- Lasten suomalaisen viittomakielen kehityksen VIKKE -arviointityökalun tutkimusaineistot (2024) Kanto, Laura; et al.
- Project data of ShowTell - EEG material (2023) Jantunen, Tommi; et al.
- Project data of ShowTell – Finnish Sign Language MoCap corpus (2022) Jantunen, Tommi; et al.
- Project data set of ShowTell – Showing and telling in Finnish Sign Language (2023) Jantunen, Tommi; et al.
Tutkimusaineiston rahoittajat
Tutkimusaktiviteetin kotiorganisaatio
- A panel on "Interactional competence and practices in professional training" (06.06.2024) Kääntä, Leila; Esitelmät ja esitykset
- ”Att sticka ut hakan” – Om en introduktion i svensk fraseologi (04.06.2024) Skog-Södersved, Mariann; Esitelmät ja esitykset
- BUT-Prefaced Turns in L2 Students’ Collaborative Talk (10.07.2023) Kääntä, Leila; Esitelmät ja esitykset
- BUT-prefacing as a display of L2 students’ interactional competence during speaking tasks (06.06.2024) Kääntä, Leila; Esitelmät ja esitykset
- Explaining as a recipient-designed activity: developing CLIL teachers’ classroom interactional competence (06.06.2024) Kääntä, Leila, Nikula-Jäntti, Tarja; Esitelmät ja esitykset
- Exploring knowledge-building in CLIL classrooms through teacher-researcher collaboration (10.11.2023) Kääntä, Leila, Nikula-Jäntti, Tarja; Esitelmät ja esitykset
- Human capital and capabilities in language policy: using language to help people, or using people to help language? (03.06.2024) Sayers, Dave; Esitelmät ja esitykset
- 'Humans, Machines, Language': A new Special Interest Group of BAAL: What happens when we're all cyborgs? -- SEE BOTTOM OF PAGE (final link) to download slides (05.09.2024) Sayers, Dave; Esitelmät ja esitykset
- Introducing ‘doughnut language policy’: intersectional insights to avoid unintended consequences (05.09.2024) Sayers, Dave; Esitelmät ja esitykset
- Kielikoulutuspolitiikkaa kunnissa : Rehtorit ja kuntapäättäjät koulujen kieltenopetuksen äärellä (25.04.2024) Kangasvieri, Teija, Mård-Miettinen, Karita; Esitelmät ja esitykset