Opettajankoulutuslaitos
https://www.jyu.fi/edupsy/fi/laitokset/okl
Julkaisut ja muut tuotokset
- An ecological approach to teacher agency in the Korean context : teacher legitimation in synchronic and diachronic environments (2024) Namgung, Wook; G5; OA; 978-951-39-9913-1
- A Register Study Suggesting Homotypic and Heterotypic Comorbidity Among Individuals With Learning Disabilities (2024) Aro, Tuija; et al.; A1; OA;
- Arvioinnin yhdenvertaisuuden vahvistuminen vaatii työtä, täydennyskoulutusta ja ohjeiden selkeyttämistä (2024) Pulkkinen, Jonna; et al.; E1; OA
- Arviointiuudistuksen alkutaipaleella : perusopetuksen päättöarviointitutkimuksen loppuraportti (2024) Pulkkinen, Jonna; et al.; D4; OA; 978-952-263-723-9
- At the Intersection of Ethnicity and Special Educational Needs : Findings from a Longitudinal Study in Finland (2024) Jahnukainen, Markku; et al.; A3; OA; 978-1-003-32755-4
- Beginning student teachers’ agency in teacher identity negotiations (2024) Juutilainen, Maaret; et al.; A1; OA
- Building participatory video projects for multilingual schoolscapes (2024) Szabó, Tamás Péter; et al.; A1; OA
- Child-Centered and Teacher-Directed Practices in Two Different Countries : A Descriptive Case Study in Finnish and Japanese Grade 1 Classrooms (2024) Pakarinen, Eija; et al.; A1; OA
- Collaboration between CLIL teachers (2024) Moate, Josephine; A3; OA; 978-1-003-17315-1
- Creating early language education affordances in two pre-primary education classrooms (2024) Koivula, Merja; et al.; A1; OA
- Datafixation of education (2024) Mertala, Pekka; A3; OA; 978-3-8394-6582-0
- Developing and validating an abbreviated adult reading history questionnaire in the Finnish and Dutch contexts (2024) Khanolainen, Daria; et al.; A1; OA
- Developmental leisure reading profiles and their association with reading skills across Grades 1–9 (2024) Ulvinen, Emmi; et al.; A1; OA
- Digital natives in the scientific literature : A topic modeling approach (2024) Mertala, Pekka; et al.; A1; OA
- Early childhood pre-service teachers’ attitudes towards digital technologies and their relation to digital competence (2024) Merjovaara, Olli; et al.; A1; OA
- Early prediction of math difficulties with the use of a neural networks model (2024) Psyridou, Maria; et al.; A1; OA
- Educational Dialogue and Teacher Occupational Stress in Relation to Student Math Performance (2024) Muhonen, Heli; et al.; A1; OA
- Education for democracy and democratic citizenship (2024) Rautiainen, Matti; et al.; A3; OA; 978-1-003-36726-0
- Education for planetary well-being (2024) Aaltonen, Valtteri A.; et al.; A3; OA; 978-1-003-33400-2
- Finnish 5th and 6th graders’ misconceptions about artificial intelligence (2024) Mertala, Pekka; et al.; A1; OA
Hankkeet
- TESSI Understanding high-quality teacher-child interactions
- Lerkkanen, Marja-Kristiina
- New York University Abu Dhabi
- Lukutaidon kehittyminen lapsuudesta aikuisuuteen: riskit ja suojaavat tekijät /II
- Torppa, Minna
- Suomen Akatemia
- Is stress contagious in a classroom? Reciprocal relations between teacher and student well-being
- Pakarinen, Eija
- Ella ja Georg Ehrnroothin säätiö
- Opettajien stressin säätely ja työhyvinvointi sekä niiden yhteys pedagogisen työn laatuun
- Lerkkanen, Marja-Kristiina
- Työsuojelurahasto
- Uutta luova asiantuntijuus - opettajien perus- ja täydennyskoulutusta siltaamassa
- Tarnanen, Mirja
- Opetus- ja kulttuuriministeriö
- Hermolle suomen kielen ja kirjallisuuden opettajana
- Kauppinen, Merja
- Opetushallitus
- VISIOT
- Rautiainen, Matti
- Opetushallitus
- Hyvä fiilis - tehdään yhdessä tunne- ja vuorovaikutustaidoilla hyvinvointia ja turvallisuutta oppilaitoksiin
- Mäkinen, Tommi
- Opetushallitus
- Ihmisoikeudet haltuun!
- Rautiainen, Matti
- Opetushallitus
- Struven ketju monialaisena oppimisympäristönä
- Autio-Hiltunen, Marjo
- Museovirasto
Tutkimusaineiston kotiorganisaatio
- Arkistoitu aineisto Innovatiivisen kielikasvatuksen kartta ja kompassi (IKI) -hankkeesta (2018-2021) (2021) Palojärvi, Anu; et al.
- Asiantuntijoiden näkemyksiä lasten kriittisen lukutaidon tukemisesta kotiympäristössä – Delfoi-kysely (2023) Torppa, Minna; et al.
- CRITICAL JYU – Kriittisen lukutaidon kehitys ja kotiympäristö -aineisto (2023) Torppa, Minna; et al.
- FORTHEM Monikielisyys-Labin kansalaistiedepilotin tutkimusaineisto; Honko, Mari; et al.
- Hyvinvointityö ja työyhteisöjen hyvinvointi keskisuomalaisissa kouluissa 2020 (2023) Sainio, Miia; et al.; URN: https://urn.fi/urn:nbn:fi:fsd:T-FSD3611
- Hyvinvointityö ja työyhteisöjen hyvinvointi keskisuomalaisissa kouluissa etäkouluaikana 2020 (2023) ; Sainio, Miia; et al.
- Innovatiivisen kielikasvatuksen kartta ja kompassi (IKI)-hankkeen aineisto (2021) Palojärvi, Anu; et al.
- Koululaisten tekoälykäsitykset; Fagerlund, Janne; et al.
- Monikielisyys ja kielitietoiset toimintatavat varhaiskasvatuksessa – kyselyvastaukset ja mittari (2023) Honko, Mari; et al.
- Opettajien ja oppilaiden stressi ja vuorovaikutus luokassa (TESSI) (2021) Pakarinen, Eija; et al.
Tutkimusaineiston rahoittajat
Henkilöt
- Aalto, Eija
- Aarto-Pesonen, Leena
- Ahlström, Emilia
- Alho, Janni
- Aulén, Anna-Mari
- Channa, Faisal
- Chan, Sze
- Eskelä-Haapanen, Sirpa
- Fagerlund, Janne
- Feng, Zhiyang
- Fornaciari, Aleksi
- Gülsün, İpek
- Hamara, Matilda
- Hankala, Mari
- Hannukkala, Marjo
- Heikkinen, Sanni
- Hietala, Kerttu
- Hiljanen, Mikko
- Humalisto, Nina-Maria
- Hähkiöniemi, Markus