Opettajankoulutuslaitos
https://www.jyu.fi/edupsy/fi/laitokset/okl
Julkaisut ja muut tuotokset
- International Master’s Degree Students’ Experiences of Support at a Finnish University (2024) Ballo, Anduena; et al.; A1; OA
- Investigating educational dialogue : Variations of dialogue amount and quality among different subjects between early primary and secondary school classrooms (2024) Muhonen, Heli; et al.; A1; OA
- Kestävyysulottuvuudet ja ekososiaalinen sivistys ohjauksen koulutuksen opetussuunnitelmissa (2024) Peltola, Sara; et al.; A1; OA
- Kohti kielitietoista koulua : yhteistyötä kielellisen moninaisuuden tukemiseen (2024) Repo, Elisa; D1; OA
- Multilingual learning environments in early childhood education in Finland (2024) Repo, Elisa; et al.; A1; OA
- Osaavatko vauvat matematiikkaa? (2024) Lohvansuu, Kaisa; et al.; E1; OA
- Parental factors in the development of foundational academic skills from childhood to adolescence (2024) Khanolainen, Daria; G5; OA; 978-951-39-9902-5
- Pastoral power manifestations within the guidance professionals’ talk on guidance practices (2024) Harjula, Samira; et al.; A1; OA
- Predicting adult-age mental health with childhood reading and math disability : do resilience and coping styles matter? (2024) Aro, Tuija; et al.; A1; OA
- Principals’ Perceptions of Their Work During the COVID-19 Pandemic (2024) Elomaa, Mailis; et al.; A3; OA; 978-3-031-37604-7
- Profiles of Loneliness and Ostracism During Adolescence : Consequences, Antecedents, and Protective Factors (2024) Kiuru, Noona; et al.; A1; OA
- Satujen siivillä kirjastoissa : Lukumaan lumo (LULU) -hanke suuntaa kirjastotyön varhaiskasvatusikäisiin (2024) Kähärä, Heidi; et al.; D1
- Simple View of Reading Across the Transition from Kindergarten to Grade 1 in a Transparent Orthography (2024) Silinskas, Gintautas; et al.; A1; OA
- Talking Like a Teacher : A Study of Pre-Service Teachers’ Voice and Speech Characteristics in Learning and Teaching Situations (2024) Järvinen, Kati; et al.; A1; OA
- Tarvitsemme keskustelua siitä, mikä on suomalaisen peruskoulun idea (2024) Rautiainen, Matti; et al.; E1
- Teacher candidates' preparedness to address diverse situations that can threaten pupils’ well-being (2024) Salo, Anne-Elina; et al.; A1; OA
- Teachers’ job crafting to support their work-related well-being during the COVID-19 pandemic : A qualitative approach (2024) Aulén, Anna-Mari; et al.; A1; OA
- The complexity of student-led research : from terminology to practice in a case study of three countries (2024) Khanolainen, Daria; et al.; A1; OA
- The role of the home in children’s critical reading skills development (2024) Paakkari, Leena; et al.; A1; OA
- Three reasons why parental burnout is more prevalent in individualistic countries : a mediation study in 36 countries (2024) Roskam, Isabelle; et al.; A1; OA
Hankkeet
- Educational Robotics to Support Inclusive Education in Primary Schools
- Näykki, Piia
- Euroopan komissio
- Teknologisia ja sosiaalisia innovaatioita kriittisen lukemisen tukemiseen internetin aikakaudella (CRITICAL)
- Torppa, Minna
- Suomen Akatemia
- XR-osaamisen monialainen hyödyntäminen keskisuomalaisessa työelämässä
- Näykki, Piia
- Keski-Suomen ELY-keskus
- Tilat, kehollisuus ja materiaalisuus sekä osallistujien tarpeet luokkahuonevuorovaikutuksessa
- Niemi, Kreeta
- Suomen Akatemia
- Digipedataidot nollasta sataan ja luovat teknologiat
- Näykki, Piia
- Opetushallitus
- European Visions - Operational Keystones for Education
- Rautiainen, Matti
- Euroopan komissio
- Kohti datalukutaitoa
- Mertala, Pekka
- Suomen Akatemia
- Matematiikan oppikirjojen/materiaalin analyysi
- Hähkiöniemi, Markus
- Teknologiateollisuuden 100-vuotissäätiö
- Opettajankoulutuspäivät - 160 vuotta tulevaisuudessa
- Eskelä-Haapanen, Sirpa
- Osallistujat (konferenssi-, koulutus- ja yleisprojektit)
- Viitottua kieltä käyttävien kuulovammaisten nuorten medialukutaito, osallisuus ja toimijuus
- Sivunen, Ulla
- Koneen Säätiö
Tutkimusaineiston kotiorganisaatio
- Arkistoitu aineisto Innovatiivisen kielikasvatuksen kartta ja kompassi (IKI) -hankkeesta (2018-2021) (2021) Palojärvi, Anu; et al.
- Asiantuntijoiden näkemyksiä lasten kriittisen lukutaidon tukemisesta kotiympäristössä – Delfoi-kysely (2023) Torppa, Minna; et al.
- CRITICAL JYU – Kriittisen lukutaidon kehitys ja kotiympäristö -aineisto (2023) Torppa, Minna; et al.
- FORTHEM Monikielisyys-Labin kansalaistiedepilotin tutkimusaineisto; Honko, Mari; et al.
- Hyvinvointityö ja työyhteisöjen hyvinvointi keskisuomalaisissa kouluissa 2020 (2023) Sainio, Miia; et al.; URN: https://urn.fi/urn:nbn:fi:fsd:T-FSD3611
- Hyvinvointityö ja työyhteisöjen hyvinvointi keskisuomalaisissa kouluissa etäkouluaikana 2020 (2023) ; Sainio, Miia; et al.
- Innovatiivisen kielikasvatuksen kartta ja kompassi (IKI)-hankkeen aineisto (2021) Palojärvi, Anu; et al.
- Koululaisten tekoälykäsitykset; Fagerlund, Janne; et al.
- Monikielisyys ja kielitietoiset toimintatavat varhaiskasvatuksessa – kyselyvastaukset ja mittari (2023) Honko, Mari; et al.
- Opettajien ja oppilaiden stressi ja vuorovaikutus luokassa (TESSI) (2021) Pakarinen, Eija; et al.
Tutkimusaineiston rahoittajat
Henkilöt
- Aalto, Eija
- Aarto-Pesonen, Leena
- Ahlström, Emilia
- Alho, Janni
- Aulén, Anna-Mari
- Channa, Faisal
- Chan, Sze
- Eskelä-Haapanen, Sirpa
- Fagerlund, Janne
- Feng, Zhiyang
- Fornaciari, Aleksi
- Gülsün, İpek
- Hamara, Matilda
- Hankala, Mari
- Hannukkala, Marjo
- Heikkinen, Sanni
- Hietala, Kerttu
- Hiljanen, Mikko
- Humalisto, Nina-Maria
- Hähkiöniemi, Markus