Go to Header
Go to Navigation
Go to Content
Go to Footer
Guide
Login (ext. users)
Login (JyU account)
Accessibility
Finnish (Finland)
List of people
>
Mari-Anne Okkolin
Home
Persons
Organisations
Projects
Publications
Research datasets
Fields of science
Funding programs
Keywords (YSO)
Mari-Anne
Okkolin
ORCID link
:
http://orcid.org/0000-0002-5411-6127
No active affiliation
Publications
1 of 2
Changing the heart and soul? Inequalities in Finland’s current pursuit of a narrow education policy
(
2020
)
Tervasmäki, Tuomas; et al.
;
A1
;
OA
”Jätetään samalla se tunteita herättävä sana ’tasa-arvo’ vähemmälle käytölle.” : Aineenopettajien kohtaamisia feminismikeskustelun ja tasa-arvotyön kentällä
(
2019
)
Okkolin, Mari-Anne; et al.
;
B1
Capability to be educated : inspiring and inclusive pedagogical arrangements from Finnish schools
(
2018
)
Okkolin, Mari-Anne; et al.
;
A1
;
OA
Meidän kaikkien pitäisi olla feministejä -kirjahanke pedagogisena aktivismina
(
2018
)
Saresma, Tuija; et al.
;
D2
"Meillä on runsaasti sanottavaa" : Sukupuolentutkimus - Genusforskning : moniääninen, monialainen ja moninainen kohtaamisten paikka
(
2018
)
Okkolin, Mari-Anne; et al.
;
B1
Well-being freedoms to construct one’s educational career : narratives from Tanzania and South Africa
(
2018
)
Okkolin, Mari-Anne; et al.
;
A3
Education, Gender and Development : A Capabilities Perspective
(
2017
)
Okkolin, Mari-Anne
;
C1
Koulutuspolitiikan sietämätön kapeus ja kiihtyvä eriarvoistumiskehitys
(
2017
)
Tervasmäki, Tuomas; et al.
;
B1
Making meaning of inclusive education: classroom practices in Finnish and South African classrooms
(
2017
)
Engelbrecht, Petra; et al.
;
A1
Mitä väliä sukupuolella? Ideoita ja ajatuksia tasa-arvosta keskustelemiseen yläkoulussa
(
2017
)
Ahlfors, Janina; et al.
;
D5
;
OA
Vilken betydelse har könet? Idéer och tankar för jämställdhetsdiskussioner i högstadiet
(
2017
)
Ahlfors, Janina; et al.
;
D5
;
OA
What does gender matter? Ideas and thoughts about equality for discussion in secondary school
(
2017
)
Ahlfors, Janina; et al.
;
D4
;
OA
Enabling and constraining family : young women building their educational paths in Tanzania
(
2016
)
Posti-Ahokas, Hanna; et al.
;
A1
Enabling environments for equity, access and quality education post-2015 : Lessons from South Africa and Tanzania
(
2016
)
Wilson-Strydom, Merridy; et al.
;
A1
;
OA
Who decides? : Tanzanian women's narratives on educational advancement and agency
(
2016
)
Okkolin, Mari-Anne
;
A1
Inhimilliset toimintamahdollisuudet oikeudenmukaisuuden ja tasa-arvon kriteereinä
(
2014
)
Okkolin, Mari-Anne; et al.
;
B1
;
OA
Mahdollisuuksien tasa-arvo? : korkeasti koulutetut tansanialaisnaiset kertovat
(
2014
)
Okkolin, Mari-Anne
;
B1
Research to engage voices on the ground in educational development
(
2014
)
Lehtomäki, Elina; et al.
;
A1
;
OA
Highly educated women in Tanzania: constructing educational well-being and agency
(
2013
)
Okkolin, Mari-Anne
;
G4
;
OA
The Successful Education Sector Development in Tanzania – Comment on gender-balance and inclusive education
(
2010
)
Okkolin, Mari-Anne; et al.
;
A1
;
OA
Last updated on 2019-11-11 at 09:17