Lauri Frank


Yleiskuvaus

Tutkimusintressejäni ovat kaikkikanavainen (omnichannel) kuluttajakäyttäytyminen ja digitaaliset palvelut, teknologian käyttöönotto ja yleistyminen, digitaalinen kaupankäynti, digitaalinen hyvinvointi ja digitaalinen valmennus. Minulla on kokemusta kvantitatiivisesta ja laadullisesta tutkimuksesta. Tutkimusalueisiini liittyen teen aktiivisesti yhteistyötä alan kumppaneiden kanssa ja olen toteuttanut useita suuria tutkimusprojekteja yhteistyössä elinkeinoelämän kanssa.


Aktiiviset JYU-affiliaatiot


Aiemmat, ei-aktiiviset tai muut työsuhteet


Tutkimuskuvaus

Tutkimukseni on keskittynyt digitaalisiin palveluihin liittyvän kuluttajakäyttäytymisen ymmärtämisen lisäämiseen ja tämän lisääntyneen ymmärryksen pohjalta tehokkaiden digitaalisten liiketoimintamallien rakentamiseen.
Viimeisimmät johtamani tutkimusprojektit ovat tutkineet kuluttajakäyttäytymistä verkkokaupassa (TRIP-projekti) ja kaikkikanavaisessa ympäristössä (Dawn_CI-projekti). Kaikkikanavaisessa vähittäiskaupassa digitaalisten ja fyysisen kanavien sisältö kietoutuu yhteen synnyttäen tutkimusaiheita liittyen esimerkiksi showrooming-käyttäytymiseen. Digitaalisten ja fyysisten palveluiden osalta olen erityisen kiinnostunut digitaalisten palveluiden omaksumisesta, yleistymisestä ja käytöstä vähittäiskaupan ja hyvinvoinnin konteksteissa.


Tieteenalat


Seurantakohteet


Omat asiasanat

kuluttajakäyttäytyminen; asiakaskokemus; digitaalisten palvelujen omaksuminen; verkkokauppa; digitaalinen valmennus


Hankkeet, joissa vastuullinen johtaja


Hankkeet, joissa on hanketiimin jäsen


Julkaisut ja muut tuotokset

  
Go to first page
  
Go to previous page
  
1/9
  
Go to next page
  
Go to last page
  

Viimeisin päivitys 2023-18-12 klo 10:13