Maarit Alasuutari
Henkilökunnan yhteystiedot saatavilla yliopiston yhteystietohausta.
Aktiiviset JYU-affiliaatiot
- Kasvatustieteiden laitos, Professori
Hankkeet, joissa vastuullinen johtaja
- Childhood and Materiality - VIII Conference on Childhood Studies
- Tieteellisten Seurain Valtuuskunta
- Lasten oikeudet ja perheiden osallisuus varhaiskasvatuksessa sekä esi- ja alkuopetuksessa
- Opetus- ja kulttuuriministeriö
- Tasa-arvon kysymykset lasten päivähoidon, esiopetuksen ja hoidon tukien järjestelmässä
- Suomen Akatemia
- TASA-ARVON KYSYMYKSET LASTEN PÄIVÄHOIDON, ESIOPETUKSEN JA HOIDON TUKIEN JÄRJESTELMÄSSÄ/II
- Suomen Akatemia
- Varhaiskasvatuspalvelujen kehittäminen ja lasten hyvinvoinnin ja oppimisen tukeminen Covid-19 -pandemian jälkeen
- Opetus- ja kulttuuriministeriö
Hankkeet, joissa on hanketiimin jäsen
- Osaamisen yhteisloikka - pedagogista ammattitaitoa lastentarhanopettajien koulutuksen ja työelämän uudistuvalla yhteistyöllä
- Laakso, Marja-Leena
- Opetus- ja kulttuuriministeriö
Julkaisut
- Documentation in Institutional Contexts of Early Childhood : Normalisation, Participation and Professionalism (2020) Alasuutari, Maarit; et al.; C2; 978-3-658-28193-9
- Documents in Interaction : A Case Study on Parent–Teacher Meetings (ECEC) (2020) Alasuutari, Maarit; A3; 978-3-658-28193-9
- Epistemic governance in local policy debates : The case of entitlement to early childhood education and care in Finland (2020) Paananen, Maiju; et al.; A1; OA
- Introduction : The Ambivalence of Documentation in Institutional Contexts of Early Childhood (2020) Alasuutari, Maarit; et al.; B2; 978-3-658-28193-9
- Rationalising public support for private early childhood education and care : the case of Finland (2020) Ruutiainen, Ville; et al.; A1; OA
- Rationalizing early childhood education and care in the local context : a case study of Finnish municipalities (2020) Eerola, Petteri; et al.; A3; OA; 978-1-78811-775-3
- The Policies of Childcare and Early Childhood Education : Does Equal Access Matter? (2020) Repo, Katja; et al.; C2; 978-1-78811-775-3
- Viisivuotiaiden maksuttoman varhaiskasvatuskokeilun arvioinnin toinen vaihe : varhaiskasvatukseen osallistuminen, kokeilun kustannukset ja järjestäminen (2020) Siippainen, Anna; et al.; D4; OA; 978-952-206-620-6
- Assembled policies : the finnish case of restricted entitlement to early childhood education and care (2019) Paananen, Maiju; et al.; A1; OA
- Data practices and inequality in South African early childhood development policy : Technocratic management versus social transformation (2019) Rudolph, Norma; et al.; A1; OA
- Intertextual Voices of Children, Parents, and Specialists in Individual Education Plans (2019) Heiskanen, Noora; et al.; A1
- “No periaatteessa minun tiedossani se aika lailla on” : Palveluohjauksen työntekijän tiedollinen asema varhaiskasvatuksen palveluohjauskeskusteluissa (2019) Kuukka, Anu Katriina; et al.; A1; OA
- Recording Support Measures in the Sequential Pedagogical Documents of Children With Special Education Needs (2019) Heiskanen, Noora; et al.; A1; OA; 978-951-39-7868-6
- Representation of Children’s Views in Finnish Newspaper Media Across Three Decades (2019) Mustola, Marleena; et al.; A1; OA
- Unravelling conceptualizations of (in)equality in early childhood education and care system (2019) Paananen, Maiju; et al.; A1; OA
- Viisivuotiaiden maksuttoman varhaiskasvatuksen kokeilun ensimmäisen vaiheen arviointi : varhaiskasvatukseen osallistuminen ja kokeilun järjestäminen (2019) Siippainen, Anna; et al.; D4; OA; 978-952-206-543-8
- Esiopetusvuoden palvelukokonaisuudet lasten hyvinvoinnin ja yhdenvertaisuuden näkökulmista (2018) Kauppinen, Anni; et al.; A1; OA
- Managing the flow of private information on children and parents in poverty situations : Creating a panoptic eye in interorganizational networks? (2018) Haute, Dorien Van; et al.; A1; OA
- Markkinoistuvat varhaiskasvatuspalvelut (2018) Ruutiainen, Ville; et al.; B1; OA
- Miten lastenhoidon ratkaisuja saa perustella? : vanhempien puhetta 1-2-vuotiaan lapsensa hoitoratkaisuista (2018) Terävä, Johanna; et al.; A1; OA