Anna-Maija Poikkeus
Henkilökunnan yhteystiedot saatavilla yliopiston yhteystietohausta.
Aktiiviset JYU-affiliaatiot
- Kasvatustieteiden ja psykologian tiedekunta, Professori
Aiemmat tai muut työsuhteet
- Anna-Maija Poikkeus, Opettajankoulutuslaitos (Jyväskylän yliopisto), Professori
Tieteenalat
Hankkeet, joissa on hanketiimin jäsen
- Lasten fyysinen aktiivisuus ja liikkumattomuus. Liikkumattomuuden raja-arvot ja luokkatilan mahdollisuudet istumisen vähentämisessä
- Juutinen, Taija
- Opetus- ja kulttuuriministeriö
- Korona-kriisin vaikutus kouluhyvinvointiin ja hyvinvointityöhön
- Aro, Tuija
- Haukkalan säätiö sr
- Yliopistojen profiloitumisen vahvistaminen kilpaillulla rahoituksella (Profi4). Profilointitoimet JYUssä 4. kierros. SA Profilointi 2018-2022
- Hämäläinen, Keijo
- Suomen Akatemia
- Yliopistojen profiloitumisen vahvistaminen kilpaillulla rahoituksella (Profi5). Profilointitoimet JYU:ssä 5. kierros SA Profilointi 2019-2023
- Hämäläinen, Keijo
- Suomen Akatemia
- Yliopistojen profiloitumisen vahvistaminen kilpaillulla rahoituksella (Profi6). Profilointitoimet JYU:ssä 6. kierros. SA Profilointi 2021-2026 (Profi6)
- Hämäläinen, Keijo
- Suomen Akatemia
Julkaisut
- Developmental pathways of children with and without familial risk for dyslexia during the first years of life (2001) Lyytinen, Heikki; et al.; A1
- Language development and symbolic play in children with and without familial risk for dyslexia (2001) Lyytinen, Paula; et al.; A1
- Shared reading interaction with families with and without genetic risk for dyslexia: Implications for toddlers' language development (2000) Laakso, Marja-Leena; et al.; A1
- Social-interactional behaviors and symbolic play as predictors of language development and their associations with maternal attention-directing strategies (2000) Laakso, Marja-Leena; et al.; A1
- Tytöt, pojat ja vanhemmat: kumppanuutta ja kahinointia (2000) Rönkä, Anna; et al.; A1
- Tytöt, pojat ja vanhemmat: kumppanuutta ja kahinointia (2000) Rönkä, Anna; et al.; B1
- Early intentional communication as a predictor of language development in young toddlers (1999) Laakso, Marja-Leena; et al.; A1
- Early intentional communication as a predictor of language development in young toddlers (1999) Laakso, Marja-Leena; et al.; A1
- Kielipaja lapsen kehityksen tukijana (1999) Eklund, Kirsti; et al.; D1
- Language problems in children with learning disabilities: Do they interfere with maternal communication? (1999) Poikkeus, Anna-Maija; et al.; E1
- Shared reading interaction in families with and without genetic risk for dyslexia: Implications for toddlers' language development (1999) Laakso, Marja-Leena; et al.; A1
- Social interactional behaviors and symbolic play competence as predictors of language development and their associations with maternal attention-directing strategies (1999) Laakso, Marja-Leena; et al.; A1
- Social interactional behaviours and symbolic play competence as predictors of language development and their associates with maternal attention-directing strategies. (1999) Laakso, Marja-Leena; et al.; B1
- The development and predictive relations of play and language across the second year (1999) Laakso, Marja-Leena; et al.; A1
- Parental contribution to child's early language and interest in books (1998) Laakso, Marja-Leena; et al.; A1
- Social interactional factors as moderator variables in developmental language disorders: A case study of monozygotic twins (1997) Ahonen, Timo; et al.; A1
- Varhainen kielen kehitys ja dysleksiariski (1996) Lyytinen, Heikki; et al.; B2