Anna-Maija Poikkeus
Henkilökunnan yhteystiedot saatavilla yliopiston yhteystietohausta.
Aktiiviset JYU-affiliaatiot
- Kasvatustieteiden ja psykologian tiedekunta, Professori
Aiemmat tai muut työsuhteet
- Anna-Maija Poikkeus, Opettajankoulutuslaitos (Jyväskylän yliopisto), Professori
Tieteenalat
Hankkeet, joissa on hanketiimin jäsen
- Lasten fyysinen aktiivisuus ja liikkumattomuus. Liikkumattomuuden raja-arvot ja luokkatilan mahdollisuudet istumisen vähentämisessä
- Juutinen, Taija
- Opetus- ja kulttuuriministeriö
- Korona-kriisin vaikutus kouluhyvinvointiin ja hyvinvointityöhön
- Aro, Tuija
- Haukkalan säätiö sr
- Yliopistojen profiloitumisen vahvistaminen kilpaillulla rahoituksella (Profi4). Profilointitoimet JYUssä 4. kierros. SA Profilointi 2018-2022
- Hämäläinen, Keijo
- Suomen Akatemia
- Yliopistojen profiloitumisen vahvistaminen kilpaillulla rahoituksella (Profi5). Profilointitoimet JYU:ssä 5. kierros SA Profilointi 2019-2023
- Hämäläinen, Keijo
- Suomen Akatemia
- Yliopistojen profiloitumisen vahvistaminen kilpaillulla rahoituksella (Profi6). Profilointitoimet JYU:ssä 6. kierros. SA Profilointi 2021-2026 (Profi6)
- Hämäläinen, Keijo
- Suomen Akatemia
Julkaisut
- A child’s psychological adjustment impacts teachers’ instructional support and affective response (2018) Nurmi, Jari-Erik; et al.; A1
- A Validation Study of Classroom Assessment Scoring System-Secondary in the Finnish School Context (2018) Virtanen, Tuomo; et al.; A1; OA
- Becoming agentic teachers : Experiences of the home group approach as a resource for supporting teacher students' agency (2018) Juutilainen, Maaret; et al.; A1
- Comorbid Fluency Difficulties in Reading and Math : Longitudinal Stability Across Early Grades (2018) Koponen, Tuire; et al.; A1; OA
- Cross-lagged associations between problem behaviors and teacher-student relationships in early adolescence (2018) Pakarinen, Eija; et al.; A1; OA
- Development of pre-academic skills and motivation in kindergarten : a subgroup analysis between classroom quality profiles (2018) Salminen, Jenni; et al.; A1
- Maternal homework assistance and children's task-persistent behavior in elementary school (2018) Viljaranta, Jaana; et al.; A1; OA
- Mediating effects of motor performance, cardiorespiratory fitness, physical activity, and sedentary behaviour on the associations of adiposity and other cardiometabolic risk factors with academic achievement in children (2018) Haapala, Eero; et al.; A1; OA
- Muutostrendien tarkastelu nuorten koulumotivaatiossa ja -hyvinvoinnissa : kohorttitutkimus yli kolmen ajankohdan (2018) Vasalampi, Kati; et al.; A1; OA
- National context and teacher characteristics : Exploring the critical non-cognitive attributes of novice teachers in four countries (2018) Klassen, Robert M.; et al.; A1; OA
- Opettajan osaaminen - vuorovaikutusta ja dialogia (2018) Poikkeus, Anna-Maija; E1; OA
- Profiles of school motivation and emotional well-being among adolescents : Associations with math and reading performance (2018) Parhiala, Pauliina; et al.; A1; OA
- Quality of educational dialogue and association with students’ academic performance (2018) Muhonen, Heli; et al.; A1; OA
- Reading outcomes of children with delayed early vocabulary : A follow-up from age 2–16 (2018) Psyridou, Maria; et al.; A1; OA
- Student Engagement and School Burnout in Finnish Lower-Secondary Schools : Latent Profile Analysis (2018) Virtanen, Tuomo; et al.; A1; OA
- Student participation in learning environment improvement : analysis of a co-design project in a Finnish upper secondary school (2018) Mäkelä, Tiina; et al.; A1; OA
- Variation in situation-specific engagement among lower secondary school students (2018) Pöysä, Sanni; et al.; A1; OA
- YKÄ : Luku- ja kirjoitustaidon arviointimenetelmä yläkouluun (2018) Lerkkanen, Marja-Kristiina; et al.; D5
- YKÄ : Uusi menetelmä yläkouluikäisten luku- ja kirjoitustaidon arviointiin (2018) Lerkkanen, Marja-Kristiina; et al.; B1; OA
- Assessing agency of university students : validation of the AUS Scale (2017) Jääskelä, Päivikki; et al.; A1; OA