Ari Huhta
Contact search available for JYU staff members.
ORCID link: http://orcid.org/0000-0003-3124-449X
Active JYU affiliations
- Centre for Applied Language Studies, Professor
Fields of science
Keywords (YSO)
Projects as Principal investigator
- AFinLA 2020 - The 50th anniversary conference of AFinLA
- Federation of Finnish Learned Societies
- ARVO – Kieltenopettajien arviointiosaamisen päivittäminen
- Finnish National Agency for Education
Projects as Team Member
- Digital support for training and assessing second language speaking
- Kuronen, Mikko
- Academy of Finland
Publications
- Ensikielen tunnistamisen merkityksestä suullisen kielitaidon arvioinnissa Yleisissä kielitutkinnoissa (2020) Halonen, Mia; et al.; A3; OA; 978-951-9388-71-7
- Investigating Syntactic Complexity in EFL Learners' Writing across Common European Framework of Reference Levels A1, A2, and B1 (2020) Khushik, Ghulam Abbas; et al.; A1; OA
- Taitotasojen hyödyntämisestä opetuksessa ja arvioinnissa (2020) Huhta, Ari; D2; OA; 978-952-206-602-2
- Arviointi kielipoliittisena ja kielikoulutuspoliittisena toimintana (2019) Huhta, Ari; et al.; A3
- Developments in Language Education : A Memorial Volume in Honour of Sauli Takala (2019) Huhta, Ari; et al.; D6; OA; 978-951-39-7748-1
- Kieltenopetuksen varhentamisen kärkihankkeen seurantapilotti : loppuraportti (2019) Huhta, Ari; et al.; D4; OA; 978-951-39-7697-2
- Kieltenopetus vuosiluokilla 1–3 : Miten oppilaat siihen suhtautuvat ja mitä tuloksia sillä saavutetaan puolen vuoden opiskelun aikana? (2019) Inha, Karoliina; et al.; A3; OA
- Oppiminen toisella kielellä (2019) Huhta, Ari; et al.; D2
- Understanding self-assessment - what factors might underlie learners' views of their foreign language skills? (2019) Huhta, Ari; D2; OA; 978-951-39-7748-1
- Comparing the outcomes of two different approaches to CEFR-based rating of students’ writing performances across two European countries (2018) Holzknecht, Franz; et al.; A1; OA
- Predicting Placement Accuracy and Language Outcomes in Immigrants' L2 Finnish Education (2018) Tammelin-Laine, Taina; et al.; A3; OA
- Varhennettua englannin opiskelua Suomessa : tutkimustuloksia sukupuolten eroista ja yhtäläisyyksistä (2018) Inha, Karoliina; et al.; D1; OA
- Aikuisten maahanmuuttajien kotoutumiskoulutuksen tulosten ennustaminen lähtötason arviointien perusteella (2017) Huhta, Ari; et al.; A1; OA
- Arvosanan ansaitsemme : asteikolla vai ilman? (2017) Hildén, Raili; et al.; A3; OA
- Towards the phonetic basis of spoken second language assessment : temporal features as indicators of perceived proficiency level (2017) Kallio, Heini; et al.; A3; OA
- Assessment in educational settings (2016) Pižorn, Karmen; et al.; A3; OA
- Characteristics of Weak and Strong Readers in a Foreign Language (2016) Alderson, J. Charles; et al.; A1; OA
- Kielitaidon arviointitutkimus 2000-luvun Suomessa (2016) Huhta, Ari; et al.; C2; OA
- Kielitutkinnot ja muu laajamittainen kielitaidon arviointi Suomessa (2016) Huhta, Ari; et al.; A3; OA
- The Role of Background Factors in the Diagnosis of SFL Reading Ability (2016) Huhta, Ari; et al.; A3