Anna von Zansen
Ei aktiivista nimitystä
Tutkimuskuvaus
Kuvan ja videon merkitys vieraan kielen sähköisessä kuullunymmärtämiskokeessa
[Vilken roll spelar bild och video i hörförståelseproven i främmande språk]
Tutkimukseni käsittelee sähköistyvän ylioppilastutkinnon ja uusien opetussuunnitelmien aiheuttamia muutoksia suomalaisissa opetus- ja arviointikäytänteissä. Tutkin, mitä eroja ja yhteneväisyyksiä havaitaan, kun säädellään
visuaalista tukea (kuvat, video) kuullunymmärtämiskokeessa. Tarkastelen visuaalisen tuen vaikutuksia a) opiskelijoiden kokemuksien ja b) opiskelijoiden koesuoritusten näkökulmasta.
[Vilken roll spelar bild och video i hörförståelseproven i främmande språk]
Tutkimukseni käsittelee sähköistyvän ylioppilastutkinnon ja uusien opetussuunnitelmien aiheuttamia muutoksia suomalaisissa opetus- ja arviointikäytänteissä. Tutkin, mitä eroja ja yhteneväisyyksiä havaitaan, kun säädellään
visuaalista tukea (kuvat, video) kuullunymmärtämiskokeessa. Tarkastelen visuaalisen tuen vaikutuksia a) opiskelijoiden kokemuksien ja b) opiskelijoiden koesuoritusten näkökulmasta.
Tieteenalat
Omat asiasanat
kielitaidon arviointi; kuullun ymmärtäminen; multimodaalisuus; sähköinen ylioppilaskoe