Vilma Luoma-aho


Aktiiviset JYU-affiliaatiot


Tutkimuskuvaus

Tutkimukseni auttaa sekä organisaatioiden johtoa että yksilöitä yhteiskunnassa. Työni keskittyy organisaatioiden viestinnän strategiseen onnistumiseen muuttuvassa ja yhä enemmän vaikutteille alttiissa ympäristössä. Kun erilaisia sidosryhmiä ja paineita on paljon, aineettomien tekijöiden (luottamus, maine, sosiaalinen pääoma) merkitys kasvaa: vain yksilöiden ja ryhmien luottamus organisaatioon mahdollistaa sen toiminnan tulevaisuudessa. Tutkimukseni positiivisista luottojoukoista (faith-holders) ja negatiivisista vihajoukoista (hateholders) on viime vuosina täydentynyt tekojoukoilla (fakeholders), kun sekä eettiset että myös epäeettiset vaikuttamiskeinot yleistyvät. Organisaatiot, jotka ymmärtävät näiden eri joukkojen toimintamallit ovat kestävämpiä. Särkymättömän viestinnän periaatteisiin kuuluukin juuri sidosryhmäoptimointi: organisaatioiden tulisi oppia tekemään asioita sidosryhmien (esim. asiakkaat, oma henkilöstö, yhteistyökumppanit, päättäjät) tarpeista enemmän kuin omien prosessiensa perusteella.


Tieteenalat


Seurantakohteet


Hankkeet, joissa vastuullinen johtaja


Hankkeet, joissa on hanketiimin jäsen


Julkaisut ja muut tuotokset

  
Go to first page
  
Go to previous page
  
1/10
  
Go to next page
  
Go to last page
  


Tutkimusaineiston tekijä


Viimeisin päivitys 2024-17-04 klo 21:14