Jan Lundell


Henkilökunnan yhteystiedot saatavilla yliopiston yhteystietohausta.

ORCID-linkki: https://orcid.org/0000-0003-0396-4537


Aktiiviset JYU-affiliaatiot


Tutkimuskuvaus

Kemian opetuksen ja oppimisen tutkimuksemme keskittyy tieto- ja viestintätekniikan pedagogiseen soveltamiseen, kokeellisuuteen ilmiölähtöisessä oppimisessa ja laaja-alaiseen luonnon ilmiöiden ymmärtämiseen. Tutkimuksemme ovat tyypillisesti kehittämistutkimuksissa, joissa mielekkäällä ja innostavalla tavalla haastetaan oppimaan kemiaa eri koulutusasteilla. Tuloksia hyödynnetään laajasti kemian aineenopettajien koulutuksessa. Molekyylitason tutkimuksemme keskittyy valon ja aineen vuorovaikutukseen. Tavoitteenamme on ymmärtää, miten näkyvän valon ja lämpösäteilyn avulla voidaan muokata molekyylien rakenteita ja ohjata kemiallisia reaktioita haluttuun suuntaan. Tietoa tarvitaan muun muassa älykkäiden materiaalien suunnittelussa, ilmastonmuutoksen ymmärtämisessä ja kemiallisten teollisuusprosessien optimoinnissa ja analytiikassa.


Tieteenalat


Omat asiasanat

LUMA, kemian opetus, kemia, spektroskopia, laskennallinen kemia, kemian opettajankoulutus, tutkiva oppiminen, molekyylimallinnus, aktiivinen oppiminen, interaktiivinen oppiminen, ilmiölähtöinen oppiminen, tvt kemiassa, animaatiot, simulaatiot, fysikaalinen kemia, kemian oppiminen, kestävä kehitys, informaali oppiminen, non-formaali oppiminen, arviointi, kansalaistiede, tiedekasvatus, ilmastonmuutoskasvatus


YSO-asiasanat


Hankkeet, joissa vastuullinen johtaja


Hankkeet, joissa on hanketiimin jäsen


Julkaisut

Go to first page
Go to previous page
1/4
Go to next page
Go to last page

Viimeisin päivitys 2022-16-02 klo 11:25