Oppimisen dynamiikan ja interventiotutkimuksen huippututkimusyksikkö (InterLearn)
Päärahoittaja
Rahoittajan antama koodi/diaarinumero: 346120
Päärahoittajan myöntämä tuki (€)
- 1 050 000,00
Rahoitusohjelma
Hankkeen aikataulu
Hankkeen aloituspäivämäärä: 01.01.2022
Hankkeen päättymispäivämäärä: 31.12.2024
Tiivistelmä
Oppimisen vaikeuksia (OV) esiintyy n. 10-20% väestöstä. Niillä on suuri vaikutus yksilön elämän laatuun ja niillä on myös suuria taloudellisia vaikutuksia koulumaailmaan, terveyden ja sosiaalihuollon sekä rikosoikeudellisiin järjestelmiin. Oppimisvaikeudet eivät kehity erillään ympäristötekijöistä, joilla on tärkeä rooli siinä, miksi jotkut lapset selviävät ja toiset eivät nopeasti muuttuvan yhteiskunnan vaatimuksista. Huippututkimusyksikkömme, jonka tutkijat tulevat eri traditioista, soveltaa integratiivista ja monitasoista persoona-orientoitunutta lähestymistapaa selvittäessään oppimisvaikeuksien taustalla olevia neurobiologisia, kognitiivisia, sosio-emotionaalisia ja ympäristötekijöitä. Tuloksia tullaan hyödyntämään edistämään oppilaiden minäpystyvyyttä ja itsetuntemusta oppilaana sekä auttamaan heitä saavuttamaan täyden potentiaalinsa oppimisessa moderneissa yhä komplekseimmissa ympäristöissä.
Vastuullinen johtaja
Muut hankkeeseen liittyvät henkilöt (JYU)
Yhteyshenkilö (kyllä/ei): Kyllä | |
Päävastuullinen yksikkö
Seurantakohteet
Profiloitumisalue: Monitieteinen oppimisen ja opetuksen tutkimus (Jyväskylän yliopisto JYU) MultiLeTe
Liittyvät julkaisut ja muut tuotokset
- A Register Study Suggesting Homotypic and Heterotypic Comorbidity Among Individuals With Learning Disabilities (2024) Aro, Tuija; et al.; A1; OA
- Do Cognitive and Non-Cognitive Factors Predict Responses to Reading Fluency Interventions? (2024) Aro, Tuija; et al.; A1; OA
- Predicting adult-age mental health with childhood reading and math disability : do resilience and coping styles matter? (2024) Aro, Tuija; et al.; A1; OA
- Predicting Reading Fluency Growth from Grade 2 to Age 23 with Parental and Child Factors (2024) Khanolainen, Daria; et al.; A1; OA
- What Explains the Perception of Having Shared Practices Among School Staff for Anti-bullying Work? (2024) Sainio, Miia; et al.; A1; OA
- Individual variations in sources of self-regulatory efficacy among elementary school pupils (2023) Paananen, Mika; et al.; A1; OA
- Two Future Challenges for Learning Disability Research (2023) Aro, Mikko; et al.; A1
- フィンランドにおける学習困難への対応 [Support for Learning Difficulties in Finland] (2023) Yada, Akie; A1