Oppimisen dynamiikan ja interventiotutkimuksen huippututkimusyksikkö (InterLearn)
Päärahoittaja
Rahoittajan antama koodi/diaarinumero: 346119
Päärahoittajan myöntämä tuki (€)
- 1 050 000,00
Rahoitusohjelma
Hankkeen aikataulu
Hankkeen aloituspäivämäärä: 01.01.2022
Hankkeen päättymispäivämäärä: 31.12.2024
Tiivistelmä
Huippututkimusyksikkömme syventää ja monipuolistaa ymmärrystä oppimiseen ja sosio-emotionaaliseen hyvinvointiin vaikuttavista kasautuvista riskeistä ja suojaavista tekijöistä sekä kehittää vaikuttavia tuen keinoja käytettäväksi erilaisissa oppimisympäristöissä. Oppimisen vaikeuksia (OV) esiintyy n. 10-20% väestöstä. Niillä on suuri vaikutus yksilön elämän laatuun ja niillä on myös suuria taloudellisia vaikutuksia koulumaailmaan, terveyden ja sosiaalihuollon järjestelmiin. Oppimisen vaikeuksien kehittymiseen vaikuttavat monenlaiset toisiinsa yhteydessä olevat tekijät, joilla on tärkeä rooli siinä, miksi jotkut selviävät ja toiset eivät nopeasti muuttuvan yhteiskunnan vaatimuksista. Huippututkimusyksikkömme, jonka tutkijat tulevat eri tutkimusaloilta, soveltaa integratiivista ja monitasoista henkilökeskeistä lähestymistapaa selvittäessään oppimisen ja hyvinvoinnin taustalla olevia neurobiologisia, kognitiivisia, sosio-emotionaalisia, motivationaalisia ja ympäristötekijöitä.
Vastuullinen johtaja
Muut hankkeeseen liittyvät henkilöt (JYU)
Yhteyshenkilö (kyllä/ei): Kyllä | |
Päävastuullinen yksikkö
Liittyvät julkaisut ja muut tuotokset
- A Register Study Suggesting Homotypic and Heterotypic Comorbidity Among Individuals With Learning Disabilities (2024) Aro, Tuija; et al.; A1; OA
- Predicting Adolescents’ Physical Activity Intentions : Testing an Integrated Social Cognition Model (2024) Balla, Jessica; et al.; A1; OA
- Predicting adult-age mental health with childhood reading and math disability : do resilience and coping styles matter? (2024) Aro, Tuija; et al.; A1; OA
- Social cognition, personality and social-political correlates of health behaviors : Application of an integrated theoretical model (2024) Griffith, Zoe M.; et al.; A1; OA
- Individual variations in sources of self-regulatory efficacy among elementary school pupils (2023) Paananen, Mika; et al.; A1; OA
- Itsemääräämisteoria ymmärrettäväksi : pääteesit, suomennokset ja väärinkäsitysten oikaisua (2023) Määttä, Sami; et al.; A1
- Motivaatio : yleinen näkökulma (2023) Polet, Juho; D1; OA
- Two Future Challenges for Learning Disability Research (2023) Aro, Mikko; et al.; A1