Kulttuuriseen moninaisuuteen liittyvän osaamisen kehittäminen perusopetuksessa (KuTiMat)
Päärahoittaja
Rahoittajan antama koodi/diaarinumero: 40/2178/2018
Päärahoittajan myöntämä tuki (€)
- 40 500,00
Rahoitusohjelma
Hankkeen aikataulu
Hankkeen aloituspäivämäärä: 01.02.2019
Hankkeen päättymispäivämäärä: 31.03.2021
Tiivistelmä
Olemme hakemassa rahoitusta OPH:lta kulttuurisen moninaisuuteen liittyvän osaamisen kehittämiseen perusopetuksessa. Pääpaino hankkeessa on materiaalin tuottamisessa ja opettajan oppaan muodossa. Hankkeen aikana tuotetaan opetushenkilöstölle suunnattu opetusmateriaali opettajan oppaan muodossa ala- ja yläkoulun opettajille. Oppimateriaaleja testataan harjoittelukoulussa sekä luokanopettajiksi opiskelevilla. Materiaaliin tehdään tämän selvityksen pohjalta tarvittavat muutokset ennen niiden julkaisua. Oulun, Lapin ja Tampereen Norssit ovat jo lupautuneet testaamaan tuotettuja materiaaleja ennenkuin ne julkaistaan valtakunnallisesti.
The focus of the JYU work package would be on the development of pedagogical material in response to the increasingly culturally diverse learning environment of today. The first aim would be to develop an orientation guide for teachers. The orientation guide would address: i. teaching through an additional language, ii. studying through an additional language, and iii. developing strategies to enable multilingual and multimodal participation. The second aim is to implement the principles from the orientation guide to develop material for a 4 ects course in environmental science for preservice class teachers. The resulting material from this course will also be suitable for environmental science in the lower grades (3-6).
The focus of the JYU work package would be on the development of pedagogical material in response to the increasingly culturally diverse learning environment of today. The first aim would be to develop an orientation guide for teachers. The orientation guide would address: i. teaching through an additional language, ii. studying through an additional language, and iii. developing strategies to enable multilingual and multimodal participation. The second aim is to implement the principles from the orientation guide to develop material for a 4 ects course in environmental science for preservice class teachers. The resulting material from this course will also be suitable for environmental science in the lower grades (3-6).