STEAM-opetus kestävän kehityksen mahdollistajana - Tutkimuskapasiteetin vahvistaminen Zimbabwessa (FinnUruSTEAM)


Päärahoittaja

Rahoittajan antama koodi/diaarinumero121/220/2023


Päärahoittajan myöntämä tuki (€)

  • 15 000,00


Rahoitusohjelma


Hankkeen aikataulu

Hankkeen aloituspäivämäärä01.08.2023

Hankkeen päättymispäivämäärä31.12.2025


Tiivistelmä

DEV-STEAM-tutkimusprojektissa pyritään vähentämään köyhyyttä ja eriarvoisuutta Zimbabwessa puuttumalla koulutusjärjestelmän aukkoihin ja tarjoamalla tasavertaiset STEAM-kouluttautumismahdollisuudet kaikille nuorille. Projektissa kehitetään Zimbabwen koulutusjärjestelmää parantamalla ilmiö- ja ongelmalähtöistä STEAM-opetusta. Projektissa hyödynnetään paikallista tietämystä, akateemisia kumppanuuksia sekä tutkimustietoa kehitystutkimuskapasiteetin kasvattamiseksi ja STEAM-koulutuksen korostamiseksi kestävän kehityksen edistäjänä. Projektissa edistetään sosiaalista liikkuvuutta, sukupuolten tasa-arvoa, sosiaalista oikeudenmukaisuutta, sekä kokonaisvaltaista hyvinvointia Zimbabwen kehittymättömillä alueilla. Projekti edistää kansainvälistä yhteistyötä ja vuorovaikutusta tutkimuksen ja yhteiskunnan välillä. Jyväskylän yliopiston (JYU FIER) yhteistyökumppaneina toimivat Zimbabwen National University of Science and Technology (NUST), sekä Etelä-Afrikan Nelson Mandela University (NMU).


Vastuullinen johtaja


Muut hankkeeseen liittyvät henkilöt (JYU)

Yhteyshenkilö (kyllä/ei)Kyllä


Päävastuullinen yksikkö


Seurantakohteet

ProfiloitumisalueHyvinvoinnin tutkimuksen yhteisö (Jyväskylän yliopisto JYU) JYU.WellMonitieteinen oppimisen ja opetuksen tutkimus (Jyväskylän yliopisto JYU) MultiLeTeResurssiviisausyhteisö (Jyväskylän yliopisto JYU) JYU.Wisdom


Viimeisin päivitys 2024-22-01 klo 12:10