EDUCA Lippulaiva Koulutus tulevaisuutta varten (EDUCA)
Päärahoittaja
Rahoittajan antama koodi/diaarinumero: 358924
Päärahoittajan myöntämä tuki (€)
- 4 646 185,00
Rahoitusohjelma
Hankkeen aikataulu
Hankkeen aloituspäivämäärä: 01.01.2024
Hankkeen päättymispäivämäärä: 30.04.2028
Tiivistelmä
Koulutuksen tulevaisuus (EDUCA) lippulaivan tavoitteena on rakentaa koulutuksen ekosysteemi, joka tuottaa ymmärrystä laskevista oppimistuloksista, lisääntyvästä koulutuksen keskeyttämisestä ja teknologian käytöstä opetuksessa. Monitieteisen ekosysteemin avulla rakennetaan aineistoinfrastruktuuri kasvatustieteen, psykologian, oppimisanalytiikan, sosiologian ja taloustieteen teoreettisen ja monimetodisen asiantuntemuksen yhdistämiseksi sekä laajojen pitkittäis- ja rekisteriaineistojen hyödyntämisen alustaksi. Lippulaivan avulla vahvistetaan koulutuspoliittisten päätösten ja kokeilujen tutkimusperusteisuutta, lisätään ymmärrystä optimaalisista oppimistilanteista ja koulutukseen kiinnittymisestä sekä tutkimustietoa sosiaalisista ja yksilöllisistä oppimisprosesseista, opettajien ja johtajien osaamisesta sekä skaalautuvista opetusteknologisista ratkaisuista ja oppimisympäristöistä. Konsortion muodostavat Jyväskylän,
Helsingin, Turun ja Aalto yliopistot.
Helsingin, Turun ja Aalto yliopistot.
Vastuullinen johtaja
Muut hankkeeseen liittyvät henkilöt (JYU)
Yhteyshenkilö (kyllä/ei): Kyllä | |
Päävastuullinen yksikkö
Muut yksiköt
Seurantakohteet
- Fysikaalinen kemia (Kemian laitos CHEM) KEF
- Hyvinvoinnin tutkimuksen yhteisö (Jyväskylän yliopisto JYU) JYU.Well
- Koulutusteknologia ja kognitiotiede (Informaatioteknologian tiedekunta IT) LEACS
- Monilukutaito oppimisessa ja yhteiskunnallisessa osallisuudessa (Jyväskylän yliopisto JYU) MultiLEAP; 2021-2026. Aiemmin RECLAS
- Monitieteinen oppimisen ja opetuksen tutkimus (Jyväskylän yliopisto JYU) MultiLeTe
Profiloitumisalue: Hyvinvoinnin tutkimuksen yhteisö (Jyväskylän yliopisto JYU) JYU.Well; Monilukutaito oppimisessa ja yhteiskunnallisessa osallisuudessa (Jyväskylän yliopisto JYU) MultiLEAP; 2021-2026. Aiemmin RECLAS; Monitieteinen oppimisen ja opetuksen tutkimus (Jyväskylän yliopisto JYU) MultiLeTe
Liittyvät julkaisut ja muut tuotokset
- Investigating educational dialogue : Variations of dialogue amount and quality among different subjects between early primary and secondary school classrooms (2024) Muhonen, Heli; et al.; A1; OA
- Parents’ perceptions of their child’s school adjustment during the COVID-19 pandemic : a person-oriented approach (2024) Pöysä, Sanni; et al.; A1; OA
- Predicting Reading Fluency Growth from Grade 2 to Age 23 with Parental and Child Factors (2024) Khanolainen, Daria; et al.; A1; OA
- Pre-service teachers’ ways of understanding, observing, and supporting self-regulated learning (2024) Latva-aho, Jenni; et al.; A1; OA
- Teachers’ beliefs and characteristics predictive of their willingness to cultivate a safe, ethnically inclusive school environment (2024) Khanolainen, Daria; et al.; A1; OA