Tarveperusteisen rahoituksen vaikutus lukutaidon kehitykseen 2. luokalla (TP-lukutaitointerventio)
Päärahoittaja
Päärahoittajan myöntämä tuki (€)
- 71 000,00
Rahoitusohjelma
Hankkeen aikataulu
Hankkeen aloituspäivämäärä: 01.06.2024
Hankkeen päättymispäivämäärä: 31.12.2025
Tiivistelmä
Hankkeen tavoitteena on käynnistää Helsingin kaupungin peruskouluissa satunnaistettu kokeilutoiminta ja toteuttaa ensimmäisenä tarveperustaisen (TP) rahoituksen lukutaitointerventio lukuvuonna 2024-2025 2. luokan oppilaille yhteisopettajuuden keinoin. Toinen tavoite on rakentaa Helsingin kaupungin datoja, hankkeessa tuotettavaa mittausaineistoa ja kansallisia rekisteriaineistoja hyödyntävä datainfra, joka mahdollistaa tutkimuksen tekemisen. Samaa datainfraa voidaan käyttää myös myöhemmissä EDUC-lippulaivan tutkimushankkeissa.
Vastuullinen johtaja
Muut hankkeeseen liittyvät henkilöt (JYU)
Yhteyshenkilö (kyllä/ei): Kyllä | |
Päävastuullinen yksikkö
Seurantakohteet
- Kasvatuspsykologia (Opettajankoulutuslaitos OKL)
- Monilukutaito oppimisessa ja yhteiskunnallisessa osallisuudessa (Jyväskylän yliopisto JYU) MultiLEAP; 2021-2026. Aiemmin RECLAS
- Opettajien koulutuksen tutkimus (opetus, oppiminen, opettajuus, oppimispolut, koulutus) (Jyväskylän yliopisto JYU) JYU.Edu; Aiemmin JYU.Ope
Profiloitumisalue: Monilukutaito oppimisessa ja yhteiskunnallisessa osallisuudessa (Jyväskylän yliopisto JYU) MultiLEAP; 2021-2026. Aiemmin RECLAS