Johtajuuden hyvät käytännöt (JHK2)
Main funder
Funder's project number: 366/50/2020
Funds granted by main funder (€)
- 60 000,00
Funding program
Project timetable
Project start date: 06/05/2020
Project end date: 31/12/2021
Summary
Hanke toteuttaa valtion rahoittamaa henkilöstökoulutusta edistämällä opetushenkilöstön
oppimista ja osaamista sekä tukemalla hallituksen koulutuspoliittisten uudistusten
toteutumista vahvistamalla kasvatus- ja opetusalan esimiestehtävissä toimivien
johtamisosaamista koulutuksella, jossa kasvatus- ja opetusalan johtajuutta tarkastellaan
suhteessa yrityssektorin esimiesten työhön. Hanke valmentaa reflektoimaan johtajuuden hyviä
käytäntöjä sekä yhdistäviä ja kehitettäviä elementtejä yli yhteiskunnan toimintakenttien.
Koulutus rakentuu kontaktiopetuksesta, etäohjauksesta ja työssä oppimisesta. Hanke tekee
rajoja ylittävää yhteistyötä kasvatus- ja koulutusalan sekä työ- ja elinkeinoelämän eri
uravaiheissa olevien esimiesten kanssa. Osallistujat saavat johtajuusoppimistaan ohjaavan
kehittymissuunnitelman, josta syntyy tietoa kasvatus- ja opetusalan johtajuusosaamisen
koulutuksen kehittämiseksi
oppimista ja osaamista sekä tukemalla hallituksen koulutuspoliittisten uudistusten
toteutumista vahvistamalla kasvatus- ja opetusalan esimiestehtävissä toimivien
johtamisosaamista koulutuksella, jossa kasvatus- ja opetusalan johtajuutta tarkastellaan
suhteessa yrityssektorin esimiesten työhön. Hanke valmentaa reflektoimaan johtajuuden hyviä
käytäntöjä sekä yhdistäviä ja kehitettäviä elementtejä yli yhteiskunnan toimintakenttien.
Koulutus rakentuu kontaktiopetuksesta, etäohjauksesta ja työssä oppimisesta. Hanke tekee
rajoja ylittävää yhteistyötä kasvatus- ja koulutusalan sekä työ- ja elinkeinoelämän eri
uravaiheissa olevien esimiesten kanssa. Osallistujat saavat johtajuusoppimistaan ohjaavan
kehittymissuunnitelman, josta syntyy tietoa kasvatus- ja opetusalan johtajuusosaamisen
koulutuksen kehittämiseksi
Principal Investigator
Other persons related to this project (JYU)
Contact person (yes/no): Yes | |
Primary responsible unit
Follow-up groups
Profiling area: Multidisciplinary research on learning and teaching (University of Jyväskylä JYU) MultiLeTe; School of Wellbeing (University of Jyväskylä JYU) JYU.Well