Korona-kriisin vaikutus kouluhyvinvointiin ja hyvinvointityöhön
Main funder
Funds granted by main funder (€)
- 9 320,00
Funding program
Project timetable
Project start date: 15/05/2020
Project end date: 31/12/2020
Summary
Korona-kriisin vaikutus kouluhyvinvointiin ja hyvinvointityöhön –tutkimuksella kerätään tietoa opettajien oppilaiden hyvinvointia koskevista huolista ja koulussa tehtävästä hyvinvointityöstä ja siihen vaikuttavista tekijöistä korona-kriisin aikana. Tutkimus nivoutuu osaksi Yhteistyöllä hyvinvointia kouluyhteisöön -tutkimushanketta. Siihen palkataan osa-aikainen tutkimusavustaja kolmeksi kuukaudeksi. Osahankkeen aineiston analyysistä ja lopullisesta raportoinnista vastaa Sainio ja Hämeenaho yhdessä ohjausryhmän kanssa. Tulokset pyritään saattamaan valtakunnallisesti päättäjien tietoon ja niistä tehdään raportti Haukkalan Säätiön käyttöön.
Principal Investigator
Other persons related to this project (JYU)
Primary responsible unit
Follow-up groups
Profiling area: Multidisciplinary research on learning and teaching (University of Jyväskylä JYU) MultiLeTe
Related publications and other outputs
- Koulujen hyvinvointityö tieteidenvälisenä tutkimuskohteena (2023) Hämeenaho, Pilvi; et al.; A3; OA; 978-951-39-9626-0
- Interpersonal work resources and school personnel well-being before and after lockdown during the first phase of the COVID-19 pandemic in Finland (2022) Sainio, Miia; et al.; A1; OA
- Millainen johtaminen tuki peruskoulujen henkilöstön työhyvinvointia covid-19-pandemiasta johtuneen etäkoulun aikana? (2022) Merjonen, Päivi; et al.; A1; OA
- Tuen tarjonnan kestävät käytännöt perusopetuksen muuttuneessa oppimisympäristössä : selviytymisestä resilienssiin kevään 2020 poikkeusoloissa (2022) Hämeenaho, Pilvi; et al.; A1; OA
- Lessons from Remote School and Work : New Vistas for Research on Children’s Well-Being (2021) Hämeenaho, Pilvi; et al.; B1; OA
- Koulujen henkilökunnan kokemukset oppilaiden hyvinvoinnista COVID-19-etäkouluaikana : "Osa puhkesi kukkaan. Muutamat pitivät rimaa alhaalla." (2020) Sainio, Miia; et al.; A1; OA