Teacher educators' emotional agency and interaction skills in digital environments (TOVE)
Main funder
Funder's project number: OKM/130/523/2020
Funds granted by main funder (€)
- 180 061,00
Funding program
Project timetable
Project start date: 01/02/2021
Project end date: 31/12/2023
Summary
Kehitetään tutkimusperusteisesti opettajankouluttajien (YO ja AOKK) vuorovaikutusosaamista, tunnetoimijuutta ja
hyvinvointia digitaalisissa oppimisympäristöissä. Osaamista edistetään opettajayhteisöissä suunnittelemalla, toteuttamalla ja arvioimalla verkkoympäristöissä ja laajennetun todellisuuden (XR) ympäristöissä videonauhoitettuja opetus- ja ohjaustilanteita. Vuorovaikutusosaamisen kehittämismalli mahdollistaa opettajankoulutuksen sisältöjen ja
toimintaympäristöjen uudistamisen.
hyvinvointia digitaalisissa oppimisympäristöissä. Osaamista edistetään opettajayhteisöissä suunnittelemalla, toteuttamalla ja arvioimalla verkkoympäristöissä ja laajennetun todellisuuden (XR) ympäristöissä videonauhoitettuja opetus- ja ohjaustilanteita. Vuorovaikutusosaamisen kehittämismalli mahdollistaa opettajankoulutuksen sisältöjen ja
toimintaympäristöjen uudistamisen.
Principal Investigator
Other persons related to this project (JYU)
Primary responsible unit
Follow-up groups
Profiling area: Multidisciplinary research on learning and teaching (University of Jyväskylä JYU) MultiLeTe
Related publications and other outputs
- Teacher candidates' preparedness to address diverse situations that can threaten pupils’ well-being (2024) Salo, Anne-Elina; et al.; A1; OA
- Social Presence in a Virtual Drama Activity in Teacher Education (2023) Nousiainen, Tuula; et al.; A4; OA; 978-1-7373306-8-4
- Virtual Reality for Collaborative Learning in Teacher Education (2022) Nousiainen, Tuula; et al.; O1; OA; 978-1-7373306-4-6
- Comparing technology acceptance of K‐12 teachers with and without prior experience of learning management systems : A Covid‐19 pandemic study (2021) Dindar, Muhterem; et al.; A1; OA
- Expectations for supporting student engagement with learning analytics : an academic path perspective (2021) Silvola, Anni; et al.; A1; OA
- Social sensitivity : a manifesto for CSCL research (2021) Isohätälä, Jaana; et al.; A1; OA
- Teachers as learners : a qualitative exploration of pre-service and in-service teachers’ continuous learning community OpenDigi (2021) Näykki, Piia; et al.; A1; OA
- “You really brought all your feelings out” : Scaffolding students to identify the socio-emotional and socio-cognitive challenges in collaborative learning (2021) Näykki, Piia; et al.; A1; OA