Lukutaidon kehittyminen lapsuudesta aikuisuuteen: riskit ja suojaavat tekijät
Päärahoittaja
Rahoittajan antama koodi/diaarinumero: 276239
Päärahoittajan myöntämä tuki (€)
- 434 485,00
Rahoitusohjelma
Hankkeen aikataulu
Hankkeen aloituspäivämäärä: 01.09.2014
Hankkeen päättymispäivämäärä: 31.08.2019
Vastuullinen johtaja
Muut hankkeeseen liittyvät henkilöt (JYU)
Päävastuullinen yksikkö
Liittyvät julkaisut
- Kaksoisvaikeushypoteesi lapsilla, joilla on oppimisvaikeuksia (2022) Nivala, Anna-Bella; et al.; A1
- Long-term effects of the home literacy environment on reading development : Familial risk for dyslexia as a moderator (2022) Torppa, Minna; et al.; A1; OA
- Spelling in Finnish : the case of the double consonant (2022) Marinus, Eva; et al.; A1; OA
- Early Antecedents of School Burnout in Upper Secondary Education : A Five-year Longitudinal Study (2021) Parviainen, Milja; et al.; A1; OA
- How Are Practice and Performance Related? Development of Reading From Age 5 to 15 (2021) van Bergen, Elsje; et al.; A1; OA
- Kindergarten pre-reading skills predict Grade 9 reading comprehension (PISA Reading) but fail to explain gender difference (2021) Manu, Mari; et al.; A1; OA
- Screening for Slow Reading Acquisition in Norway and Finland : a Quest for Context Specific Predictors (2021) Solheim, Oddny Judith; et al.; A1; OA
- A Comparative Study on Adolescents’ Health Literacy in Europe : Findings from the HBSC Study (2020) Paakkari, Leena; et al.; A1; OA
- Classroom effect on primary school students’ self-concept in literacy and mathematics (2020) Vasalampi, Kati; et al.; A1; OA
- Interpersonal Counseling in the Treatment of Adolescent Depression : A Randomized Controlled Effectiveness and Feasibility Study in School Health and Welfare Services (2020) Parhiala, P.; et al.; A1; OA