Fokus på uttalsinlärningen med svenska som mål- och källspråk (FOKUS)


Päärahoittaja

Rahoittajan antama koodi/diaarinumero: SOPIMUS 3.12.2014


Päärahoittajan myöntämä tuki (€)

  • 401 000,00


Rahoitusohjelma


Hankkeen aikataulu

Hankkeen aloituspäivämäärä: 01.01.2015

Hankkeen päättymispäivämäärä: 31.12.2019


Tiivistelmä

FOCUS on learning of Second Language Pronunciation
Research questions and project goals
Phonetic:
- What kind of phonetic features, particularly prosodic ones, characterise the pronunciation across different CEFR levels?
- What kind of language-specific features can be found (e.g. learners’ L1, distance between L1 and Swedish)? What language-independent features may be found (e.g. individual differences)?
- What are the ”difficult” features to be learnt in each language despite of learners L1?
- How does pronunciation develop? (e.g. during first 2 years of university studies of Swedish)
- What features are important from the point of view of native speaker’s perception of foreign accent?
Didactic:
- What teaching methods (e.g. listen and repeat, listening only) are effective in learning L2 pronunciation at adult age?
- What kind of feedback is efficient in teaching pronunciation?


Vastuullinen johtaja


Muut hankkeeseen liittyvät henkilöt (JYU)


Päävastuullinen yksikkö


Web-sivut

https://www.jyu.fi/hytk/fi/laitokset/kivi/tutkimus/hankkeet/fokus


Tieteenalat


Liittyvät julkaisut ja muut tuotokset

Go to first page
Go to previous page
1/2
Go to next page
Go to last page

Viimeisin päivitys 2022-06-07 klo 12:00