Koulupudokkuuden ja syrjäytymisen ennakoivat tekijät, kehityskulut ja mekanismit - 13 vuoden seuruututkimus
Päärahoittaja
Rahoittajan antama koodi/diaarinumero: 299506
Päärahoittajan myöntämä tuki (€)
- 480 000,00
Rahoitusohjelma
Hankkeen aikataulu
Hankkeen aloituspäivämäärä: 01.09.2016
Hankkeen päättymispäivämäärä: 31.08.2020
Vastuullinen johtaja
Muut hankkeeseen liittyvät henkilöt (JYU)
Päävastuullinen yksikkö
Liittyvät julkaisut ja muut tuotokset
- PISA reading achievement, literacy motivation, and school burnout predicting Adolescents' educational track and educational attainment (2023) Vasalampi, Kati; et al.; A1; OA
- Reading Development from Kindergarten to Age 18 : The Role of Gender and Parental Education (2023) Manu, Mari; et al.; A1; OA
- Long-term effects of the home literacy environment on reading development : Familial risk for dyslexia as a moderator (2022) Torppa, Minna; et al.; A1; OA
- Development of Participation in and Identification With School : Associations With Truancy (2021) Virtanen, Tuomo E.; et al.; A1; OA
- Early Antecedents of School Burnout in Upper Secondary Education : A Five-year Longitudinal Study (2021) Parviainen, Milja; et al.; A1; OA
- How Are Practice and Performance Related? Development of Reading From Age 5 to 15 (2021) van Bergen, Elsje; et al.; A1; OA
- Intra‐individual dynamics of lesson‐specific engagement : lagged and cross‐lagged effects from one lesson to the next (2021) Vasalampi, Kati; et al.; A1; OA
- Kindergarten pre-reading skills predict Grade 9 reading comprehension (PISA Reading) but fail to explain gender difference (2021) Manu, Mari; et al.; A1; OA
- Promotion of school engagement through dialogic teaching practices in the context of a teacher professional development programme (2021) Vasalampi, Kati; et al.; A1; OA
- Student engagement, truancy, and cynicism : a longitudinal study from primary school to upper secondary education (2021) Virtanen, T.E.; et al.; A1; OA