Engaging in disciplinary thinking: historical literacy practices in Finnish general upper secondary schools
Main funder
Funder's project number: 294490
Funds granted by main funder (€)
- 280 000,00
Funding program
Project timetable
Project start date: 01/09/2016
Project end date: 31/12/2020
Principal Investigator
Primary responsible unit
Related publications and other outputs
- Kohti tutkimusperustaisempaa historian kouluopetusta (2020) Rautiainen, Matti; et al.; D1
- Miksi Historianopetus. NYT. (2020) Rautiainen, Matti; et al.; D1
- History teaching in Finnish general upper secondary schools : Objectives and practices (2019) Rautiainen, Matti; et al.; A1; OA
- Lähteillä : historian taitoja oppitunneille (2019) Veijola, Anna; et al.; D5
- Selostuksesta tulkintoihin : aineistojen esittäminen lukiolaisten historian esseissä (2019) Paldanius, Hilkka; A1; OA
- ”Tämä ulkopoliittinen linja saattoi olla ratkaiseva niitti” : Historiallinen perusteleminen lukiolaisten teksteissä (2019) Veijola, Anna; et al.; A3; OA; 978-952-5993-28-8