Alakoulusta yläkouluun siirtyvien oppilaiden suoritusstrategiat - Yhteydet motivaatioon, temperamenttiin, toiminnanohjaukseen ja akateemiseen kimmoisuuteen
Päärahoittaja
Rahoittajan antama koodi/diaarinumero: 294970
Päärahoittajan myöntämä tuki (€)
- 248 760,00
Rahoitusohjelma
- Tutkijatohtori, SA (Suomen Akatemia)
Hankkeen aikataulu
Hankkeen aloituspäivämäärä: 01.09.2016
Hankkeen päättymispäivämäärä: 31.08.2019
Vastuullinen johtaja
Päävastuullinen yksikkö
Tieteenalat
YSO-asiasanat
- kasvatuspsykologia
- kehityspsykologia
- keskikoulu
- kompetenssi
- koulusaavutukset
- kouluvaikeudet
- käyttäytyminen
- käyttäytymismallit
- motivaatiopsykologia
- nuorisopsykologia
- odotukset
- omaehtoisuus
- opiskelumotivaatio
- oppimispsykologia
- peruskoulun ala-aste
- peruskoulun yläaste
- psykologia
- temperamentti
- toiminnanohjaus (psykologia)
- uskomukset
Liittyvät julkaisut
- The development of school well-being in secondary school : high academic buoyancy and supportive class- and school climate as buffers (2021) Hoferichter, Frances; et al.; A1
- Adolescents’ Academic Emotions and Academic Achievement Across the Transition to Lower Secondary School : The Role of Learning Difficulties (2020) Sainio, Petra; et al.; A1
- Associations between Adolescents’ Interpersonal Relationships, School Well-being, and Academic Achievement during Educational Transitions (2020) Kiuru, Noona; et al.; A1; OA
- Nuorten toiminnanohjauksen pulmien yhteys kaverisuhteisiin (2020) Isomäki, Annika; et al.; A1
- The dynamics of motivation, emotion, and task performance in simulated achievement situations (2020) Kiuru, Noona; et al.; A1
- The role of academic buoyancy and emotions in students’ learning‐related expectations and behaviours in primary school (2020) Hirvonen, Riikka; et al.; A1; OA
- The Role of Adolescents’ and Their Parents’ Temperament Types in Adolescents’ Academic Emotions : A Goodness-of-Fit Approach (2020) Lahdelma, Pinja; et al.; A1; OA
- The roles of teacher–student relationship quality and self-concept of ability in adolescents’ achievement emotions : temperament as a moderator (2020) Clem, Anna-Leena; et al.; A1; OA
- Assessing Temperament Among Finnish Early Adolescents and Their Parents : Psychometric Properties of the Short Forms of the Temperament Questionnaires (2019) Kiuru, Noona; et al.; A1
- School-related stress among sixth-grade students : Associations with academic buoyancy and temperament (2019) Hirvonen, Riikka; et al.; A1; OA