Alakoulusta yläkouluun siirtyvien oppilaiden suoritusstrategiat - Yhteydet motivaatioon, temperamenttiin, toiminnanohjaukseen ja akateemiseen kimmoisuuteen
Päärahoittaja
Rahoittajan antama koodi/diaarinumero: 294970
Päärahoittajan myöntämä tuki (€)
- 248 760,00
Rahoitusohjelma
Hankkeen aikataulu
Hankkeen aloituspäivämäärä: 01.09.2016
Hankkeen päättymispäivämäärä: 31.08.2019
Vastuullinen johtaja
Päävastuullinen yksikkö
Tieteenalat
YSO-asiasanat
- kasvatuspsykologia
- kehityspsykologia
- keskikoulu
- kompetenssi
- koulusaavutukset
- kouluvaikeudet
- käyttäytyminen
- käyttäytymismallit
- motivaatiopsykologia
- nuorisopsykologia
- odotukset
- omaehtoisuus
- opiskelumotivaatio
- oppimispsykologia
- peruskoulun ala-aste
- peruskoulun yläaste
- psykologia
- temperamentti
- toiminnanohjaus (psykologia)
- uskomukset
Liittyvät julkaisut ja muut tuotokset
- Temperament and symptoms of stress and depression among adolescents : The mediating role of psychological flexibility (2023) Puolakanaho, Anne; et al.; A1; OA
- A person-oriented approach to maternal homework involvement during the transition to lower secondary school (2022) Tunkkari, Mari; et al.; A1; OA
- How are learning experiences and task properties associated with adolescents’ emotions and psychophysiological states? (2022) Kiuru, Noona; et al.; A1; OA
- How students’ motivational profiles change during the transition from primary to lower secondary school (2022) Raufelder, Diana; et al.; A1
- The Role of Teacher Closeness in Emotions and Achievement for Adolescents With and Without Learning Difficulties (2022) Sainio, Petra J.; et al.; A1; OA
- Adolescents’ Academic Emotions and Academic Achievement Across the Transition to Lower Secondary School : The Role of Learning Difficulties (2021) Sainio, Petra; et al.; A1; OA
- Associations of temperament types and gender of early adolescents and teachers with adolescents’ school well‐being (2021) Puonti, Ville; et al.; A1; OA
- Job Insecurity and Depressive Symptoms in Mothers and Adolescents : A Dyadic Study (2021) Mauno, Saija; et al.; A1; OA
- Reciprocal Relations between Adolescents’ Self-Concepts of Ability and Achievement Emotions in Mathematics and Literacy (2021) Clem, Anna-Leena; et al.; A1; OA
- The development of school well-being in secondary school : high academic buoyancy and supportive class- and school climate as buffers (2021) Hoferichter, Frances; et al.; A1