Alakoulusta yläkouluun siirtyvien oppilaiden suoritusstrategiat - Yhteydet motivaatioon, temperamenttiin, toiminnanohjaukseen ja akateemiseen kimmoisuuteen
Päärahoittaja
Rahoittajan antama koodi/diaarinumero: 294970
Päärahoittajan myöntämä tuki (€)
- 248 760,00
Rahoitusohjelma
Hankkeen aikataulu
Hankkeen aloituspäivämäärä: 01.09.2016
Hankkeen päättymispäivämäärä: 31.08.2019
Vastuullinen johtaja
Päävastuullinen yksikkö
Tieteenalat
Seurantakohteet
Profiloitumisalue: Monitieteinen oppimisen ja opetuksen tutkimus (Jyväskylän yliopisto JYU) MultiLeTe
YSO-asiasanat
- kasvatuspsykologia
- kehityspsykologia
- keskikoulu
- kompetenssi
- koulusaavutukset
- kouluvaikeudet
- käyttäytyminen
- käyttäytymismallit
- motivaatiopsykologia
- nuorisopsykologia
- odotukset
- omaehtoisuus
- opiskelumotivaatio
- oppimispsykologia
- peruskoulun ala-aste
- peruskoulun yläaste
- psykologia
- temperamentti
- toiminnanohjaus (psykologia)
- uskomukset
Liittyvät julkaisut ja muut tuotokset
- The development of school well-being in secondary school : high academic buoyancy and supportive class- and school climate as buffers (2021) Hoferichter, Frances; et al.; A1
- The interplay between maternal homework involvement, task-avoidance, and achievement among adolescents (2021) Tunkkari, Mari; et al.; A1; OA
- The Quality of Maternal Homework Involvement : The Role of Adolescent and Maternal Factors (2021) Tunkkari, Mari; et al.; A1; OA
- The Role of Adolescents’ and Their Parents’ Temperament Types in Adolescents’ Academic Emotions : A Goodness-of-Fit Approach (2021) Lahdelma, Pinja; et al.; A1; OA
- The roles of teacher-student relationship quality and self-concept of ability in adolescents’ achievement emotions : temperament as a moderator (2021) Clem, Anna-Leena; et al.; A1; OA
- The Youth Compass -the effectiveness of an online acceptance and commitment therapy program to promote dolescent mental health : a randomized controlled trial (2021) Lappalainen, R.; et al.; A1
- Associations between Adolescents’ Interpersonal Relationships, School Well-being, and Academic Achievement during Educational Transitions (2020) Kiuru, Noona; et al.; A1; OA
- Nuorten toiminnanohjauksen pulmien yhteys kaverisuhteisiin (2020) Isomäki, Annika; et al.; A1; OA
- The dynamics of motivation, emotion, and task performance in simulated achievement situations (2020) Kiuru, Noona; et al.; A1
- The role of academic buoyancy and emotions in students’ learning‐related expectations and behaviours in primary school (2020) Hirvonen, Riikka; et al.; A1; OA