Alakoulusta yläkouluun siirtyvien oppilaiden suoritusstrategiat - Yhteydet motivaatioon, temperamenttiin, toiminnanohjaukseen ja akateemiseen kimmoisuuteen
Päärahoittaja
Rahoittajan antama koodi/diaarinumero: 294970
Päärahoittajan myöntämä tuki (€)
- 248 760,00
Rahoitusohjelma
Hankkeen aikataulu
Hankkeen aloituspäivämäärä: 01.09.2016
Hankkeen päättymispäivämäärä: 31.08.2019
Vastuullinen johtaja
Päävastuullinen yksikkö
Tieteenalat
Seurantakohteet
YSO-asiasanat
- kasvatuspsykologia
- kehityspsykologia
- keskikoulu
- kompetenssi
- koulusaavutukset
- kouluvaikeudet
- käyttäytyminen
- käyttäytymismallit
- motivaatiopsykologia
- nuorisopsykologia
- odotukset
- omaehtoisuus
- opiskelumotivaatio
- oppimispsykologia
- peruskoulun ala-aste
- peruskoulun yläaste
- psykologia
- temperamentti
- toiminnanohjaus (psykologia)
- uskomukset
Liittyvät julkaisut ja muut tuotokset
- Assessing Temperament Among Finnish Early Adolescents and Their Parents : Psychometric Properties of the Short Forms of the Temperament Questionnaires (2019) Kiuru, Noona; et al.; A1
- School-related stress among sixth-grade students : Associations with academic buoyancy and temperament (2019) Hirvonen, Riikka; et al.; A1; OA
- The feasibility of working memory tablet tasks in predicting scholastic skills in classroom settings (2019) Kanerva, Kaisa; et al.; A1; OA
- The role of reading difficulties in the associations between task values, efficacy beliefs, and achievement emotions (2019) Päivinen, Maria; et al.; A1; OA
- Adolescents’ and mothers’ temperament types and their roles in early adolescents’ socioemotional functioning (2018) Hirvonen, Riikka; et al.; A1; OA
- Maternal homework assistance and children's task-persistent behavior in elementary school (2018) Viljaranta, Jaana; et al.; A1; OA
- The role of mothers' beliefs in students' self-concept of ability development (2018) Pesu, Laura; et al.; A1; OA