Pelikulttuurien tutkimuksen huippuyksikkö (CoE GameCult)
Päärahoittaja
Rahoittajan antama koodi/diaarinumero: 312397
Päärahoittajan myöntämä tuki (€)
- 547 331,00
Rahoitusohjelma
Hankkeen aikataulu
Hankkeen aloituspäivämäärä: 01.01.2018
Hankkeen päättymispäivämäärä: 31.12.2022
Tiivistelmä
Pelikulttuurien tutkimuksen huippuyksikkö kokoaa yhteen johtavan asiantuntemuksen pelikulttuuritutkimuksen alalta ja kehittää uusia teoreettisia ja empiirisiä tutkimusavauksia, jotka ovat välttämättömiä pelien kulttuurisen ja yhteiskunnallisen kehityksen ja vaikutusten ymmärtämiseksi, ennakoimiseksi ja jotta näihin kehityssuuntiin voidaan vaikuttaa. Huippuyksikön työ keskittyy neljään yhteenkietoutuneeseen tutkimusteemaan: 1. Pelien merkitykset ja muodot, 2. Pelien luominen ja tuotanto, 3. Pelaajat ja peliyhteisöt, 4. Pelit yhteiskunnassa.
Vastuullinen johtaja
Päävastuullinen yksikkö
Liittyvät julkaisut ja muut tuotokset
- Introduction (2022) Ruotsalainen, Maria; et al.; B2; OA; 978-3-030-82767-0
- Johdanto : Pelit kulttuurina ja kulttuurissa (2022) Friman, Usva; et al.; A3; OA; 978-951-768-965-6
- Kulttuurin leikillistyminen ja pelillistyminen (2022) Koskimaa, Raine; et al.; A3; OA; 978-951-768-965-6
- "Mammat menee kahville, me koneelle" : kilpapelaaminen poikien elämässä (2022) Siutila, Miia; et al.; A1; OA
- Mitä pelit merkitsevät? (2022) Arjoranta, Jonne; A3; OA; 978-951-768-965-6
- Modes of Esports Engagement in Overwatch (2022) Ruotsalainen, Maria; et al.; C2; OA; 978-3-030-82767-0
- Multiverse ethnography : A qualitative method for gaming and technology use research (2022) Karhulahti, Veli-Matti; et al.; A1; OA
- Pelit ja transmediaalisuus (2022) Välisalo, Tanja; et al.; A3; OA; 978-951-768-965-6
- Pelit kulttuurina (2022) Friman, Usva; et al.; C2; 978-951-768-965-6
- Phenomenological Strands for Gaming Disorder and Esports Play : A Qualitative Registered Report (2022) Karhulahti, Veli-Matti; et al.; A1; OA