Pelikulttuurien tutkimuksen huippuyksikkö (CoE GameCult)
Päärahoittaja
Rahoittajan antama koodi/diaarinumero: 312397
Päärahoittajan myöntämä tuki (€)
- 547 331,00
Rahoitusohjelma
Hankkeen aikataulu
Hankkeen aloituspäivämäärä: 01.01.2018
Hankkeen päättymispäivämäärä: 31.12.2022
Tiivistelmä
Pelikulttuurien tutkimuksen huippuyksikkö kokoaa yhteen johtavan asiantuntemuksen pelikulttuuritutkimuksen alalta ja kehittää uusia teoreettisia ja empiirisiä tutkimusavauksia, jotka ovat välttämättömiä pelien kulttuurisen ja yhteiskunnallisen kehityksen ja vaikutusten ymmärtämiseksi, ennakoimiseksi ja jotta näihin kehityssuuntiin voidaan vaikuttaa. Huippuyksikön työ keskittyy neljään yhteenkietoutuneeseen tutkimusteemaan: 1. Pelien merkitykset ja muodot, 2. Pelien luominen ja tuotanto, 3. Pelaajat ja peliyhteisöt, 4. Pelit yhteiskunnassa.
Vastuullinen johtaja
Päävastuullinen yksikkö
Liittyvät julkaisut
- ‘Whose were those feelings?’ : Affect and likenessing in Halat hisar live action role-playing game (2021) Pöllänen, Sonja; et al.; A1; OA
- Challenge types in gaming validation of video game challenge inventory (CHA) (2020) Vahlo, Jukka; et al.; A1; OA
- Computer game as a pragmatic concept : ideas, meanings, and culture (2020) Karhulahti, Veli-Matti; A1; OA
- Crime fiction and digital media (2020) Välisalo, Tanja; et al.; A3; 978-0-429-45334-2
- Esport Play : Anticipation, Attachment, and Addiction in Psycholudic Development (2020) Karhulahti, Veli-Matti; C1
- Exploring Features of the Pervasive Game Pokémon GO That Enable Behavior Change : Qualitative Study (2020) Arjoranta, Jonne; et al.; A1; OA
- Immersive gaming as journalism (2020) Arjoranta, Jonne; et al.; A3; OA; 978-0-429-43774-8
- “Not Only for a Celebration of Competitive Overwatch but Also for National Pride” : Sportificating the Overwatch World Cup 2016 (2020) Turtiainen, Riikka; et al.; A1
- “Overwatch is anime” : Exploring an alternative interpretational framework for competitive gaming (2020) Ruotsalainen, Maria; et al.; A4; OA
- The Ethical and Political Contours of Institutional Promotion in Esports : From Precariat Models to Sustainable Practices (2020) Chee, Florence M.; et al.; A1; OA