PARIS - Paradoksit ja jännitteet työntekijöiden tiedon jakamisessa sosiaalisessa mediassa (PARIS)


Päärahoittaja

Rahoittajan antama koodi/diaarinumero318416


Päärahoittajan myöntämä tuki (€)

  • 415 685,00


Rahoitusohjelma


Hankkeen aikataulu

Hankkeen aloituspäivämäärä01.09.2018

Hankkeen päättymispäivämäärä31.12.2022


Tiivistelmä

Projektissa tutkitaan tietointensiivistä työtä tekevien työntekijöiden tiedon jakamista eri sosiaalisen median alustojen välityksellä kahdessa organisaatiossa. Tarkastelun kohteena ovat organisaation sisäinen sosiaalinen media ja henkilökohtaisessa käytössä oleva sosiaalinen media, kuten Facebook ja Twitter. Tiedon jakamista tarkastellaan erilaisten sosiaalisten median affordanssien näkökulmasta. Fokuksessa ovat tavat, jolla työntekijät rakentavat identiteettejään ja hallitsevat työn ja muun elämän rajojaan organisaation sisäisessä sosiaalisessa mediassa sekä henkilökohtaisissa sosiaalisissa medioissa. Projektin lähtökohtana on, millaisia potentiaalisia paradokseja ja jännitteitä ammatillisen ja henkilökohtaisen sosiaalisen median identiteettien ja työelämän ja muun elämän rajojen neuvottelussa syntyy, miten työntekijät niitä hallitsevat ja mitä seurauksia niistä on yksilöille ja organisaatioille. Projektissa kerätään aineistoa laadullisten haastatteluiden, havainnoinnin ja pitkittäiskyselyiden avulla. Projekti toteutetaan tiiviissä kansainvälisessä yhteistyössä ajalla 1.9.2018-31.8.2022.


Vastuullinen johtaja


Päävastuullinen yksikkö


Seurantakohteet

ProfiloitumisalueHyvinvoinnin tutkimuksen yhteisö (Jyväskylän yliopisto JYU) JYU.WellTyön ja johtamisen muuttuminen digitaalisessa ajassa (Jyväskylän yliopisto JYU) EWIDE


Liittyvät julkaisut ja muut tuotokset

  
Go to first page
  
Go to previous page
  
1/2
  
Go to next page
  
Go to last page
  


Liittyvät tutkimusaineistot


Viimeisin päivitys 2023-24-08 klo 20:49