Oppimisen itsesäätely ja luokkahuonedialogi avoimissa oppimisympäristöissä: Haasteet, mahdollisuudet ja tukeminen (SCOLE)


Päärahoittaja

Rahoittajan antama koodi/diaarinumero: 318077


Päärahoittajan myöntämä tuki (€)

  • 232 426,00


Rahoitusohjelma


Hankkeen aikataulu

Hankkeen aloituspäivämäärä: 01.09.2018

Hankkeen päättymispäivämäärä: 31.08.2021


Tiivistelmä

This research project will contribute to the field of classroom interaction and learning research by investigating theoretical facilitators,
in particular, students’ self- and co-regulated learning competencies and teacher and peer scaffolding, as contributors to productive
collaborative classroom dialogue in both naturally evolving interactions in open learning environments at primary schools and in a
participatory intervention design using scripting as a way of scaffolding. In addition, a central goal is to develop a systematic,
comprehensive coding scheme for analysis of naturally emerging collaborative dialogues.


Vastuullinen johtaja


Päävastuullinen yksikkö


Liittyvät julkaisut


Viimeisin päivitys 2018-19-12 klo 10:27