A3 Kirjan tai muun kokoomateoksen osa
Virtual Enterprise Simulation Game as an Environment for Collaborative Creativity and Learning (2021)


Tuhkala, A., Syynimaa, K., Lainema, K., Lämsä, J., Lainema, T., & Hämäläinen, R. (2021). Virtual Enterprise Simulation Game as an Environment for Collaborative Creativity and Learning. In S. Lemmetty, K. Collin, V. P. Glăveanu, & P. Forsman (Eds.), Creativity and Learning : Contexts, Processes and Support (pp. 175-194). Palgrave Macmillan. https://doi.org/10.1007/978-3-030-77066-2_8


JYU-tekijät tai -toimittajat


Julkaisun tiedot

Julkaisun kaikki tekijät tai toimittajatTuhkala, Ari; Syynimaa, Kirsi; Lainema, Kirsi; Lämsä, Joni; Lainema, Timo; Hämäläinen, Raija

EmojulkaisuCreativity and Learning : Contexts, Processes and Support

Emojulkaisun toimittajatLemmetty, Soila; Collin, Kaija; Glăveanu, Vlad Petre; Forsman, Panu

ISBN978-3-030-77065-5

eISBN978-3-030-77066-2

Julkaisuvuosi2021

Artikkelin sivunumerot175-194

Kirjan kokonaissivumäärä280

KustantajaPalgrave Macmillan

KustannuspaikkaCham

JulkaisumaaSveitsi

Julkaisun kielienglanti

DOIhttps://doi.org/10.1007/978-3-030-77066-2_8

Julkaisun avoin saatavuusAvoimesti saatavilla

Julkaisukanavan avoin saatavuusOsittain avoin julkaisukanava

Julkaisu on rinnakkaistallennettu (JYX)https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/77846


Tiivistelmä

When employees become accustomed to everyday working habits it can prevent them from generating creative ideas. This familiarity takes the forms of mainly collaborating with familiar colleagues, playing roles that develop over years, and solving encountered problems with proven strategies. This chapter considers how a virtual enterprise simulation game (RealGame) can potentially foster digital creativity and collaborative learning. The game simulates a situation where team members take responsibility for managing a virtual manufacturing company and its supply chain. Theoretically, we consider RealGame a facilitating environment for people to collaborate by offering a safe environment for playful exploration and artificial conflict, which can result in new ideas and learning. To demonstrate this idea, we derive empirical evidence from reflective essays that were written by business school students after experimenting with the game.


YSO-asiasanatoppimispelithyötypelitsimulointiyrittäjyysliiketoimintayhteisöllinen oppiminenluovuusongelmanratkaisu

Vapaat asiasanatgame; simulation; simulation game; enterprise; business; collaboration; creativity; learning


Liittyvät organisaatiot

JYU-yksiköt:


OKM-raportointiKyllä

Raportointivuosi2021

JUFO-taso3


Viimeisin päivitys 2024-22-04 klo 21:52