D2 Article in a professional book
Art as a path to language : art-base language learning and the development of language awareness (2021)


Lähteelä, J., Aerila, J.-A., & Kauppinen, M. (2021). Art as a path to language : art-base language learning and the development of language awareness. In J. Moate, A. Palojärvi, T. Kangasvieri, & L. Lempel (Eds.), A Map and Compass for Innovative Language Education : Steps towards development (pp. 21-23). Jyväskylän yliopisto. http://urn.fi/URN:ISBN:978-951-39-8801-2


JYU authors or editors


Publication details

All authors or editorsLähteelä, Johanna; Aerila, Juli-Anna; Kauppinen, Merja

Parent publication A Map and Compass for Innovative Language Education : Steps towards development

Parent publication editorsMoate, Josephine; Palojärvi, Anu; Kangasvieri, Tea; Lempel, Liisa

eISBN978-951-39-8801-2

Publication year2021

Pages range21-23

Number of pages in the book55

PublisherJyväskylän yliopisto

Place of PublicationJyväskylä

Publication languageEnglish

Persistent website addresshttp://urn.fi/URN:ISBN:978-951-39-8801-2

Publication open accessOpenly available

Publication channel open accessOpen Access channel

Publication is parallel published (JYX)https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/77513

Additional informationJulkaistu aiemmin suomeksi ja ruotsiksi; ks. Lähteelä, J., Aerila, J.-A., & Kauppinen, M. (2021). Taide polkuna kieleen : taidelähtöinen kielenoppiminen ja kielitietoisuuden kehittäminen. In T. Kangasvieri, L. Lempel, A. Palojärvi, & J. Moate (Eds.), Innovatiivisen kielikasvatuksen kartta & kompassi : askeleita kehittämistyöhön (pp. 39-41, 61-63). Jyväskylän yliopisto. http://urn.fi/URN:ISBN:978-951-39-8644-5 ; Konstens väg till språket : konstbaserad språkinlärning och utveckling av språkmedvetenhet


Keywordslanguage educationlanguage-aware educationlanguage teachingcontent and language integrated learningarts-based methods

Free keywordslanguage education; innovation; activities


Contributing organizations


Related projects


Ministry reportingWon't be reported


Last updated on 2024-03-04 at 18:15