A2 Katsausartikkeli tieteellisessä aikausilehdessä
Introduction : classroom discourse at the intersection of language education and materiality (2021)


Mathieu, C. S., Marcos Miguel, N., & Jakonen, T. (2021). Introduction : classroom discourse at the intersection of language education and materiality. Classroom Discourse, 12(1-2), 1-14. https://doi.org/10.1080/19463014.2020.1870151


JYU-tekijät tai -toimittajat


Julkaisun tiedot

Julkaisun kaikki tekijät tai toimittajatMathieu, Corinne S.; Marcos Miguel, Nausica; Jakonen, Teppo

Lehti tai sarjaClassroom Discourse

ISSN1946-3014

eISSN1946-3022

Julkaisuvuosi2021

Ilmestymispäivä03.04.2021

Volyymi12

Lehden numero1-2

Artikkelin sivunumerot1-14

KustantajaRoutledge

JulkaisumaaBritannia

Julkaisun kielienglanti

DOIhttps://doi.org/10.1080/19463014.2020.1870151

Julkaisun avoin saatavuusEi avoin

Julkaisukanavan avoin saatavuus


Tiivistelmä

This special issue provides a collection of research that examines the relationships between classroom materials and discourse in various second language education contexts. Together, these studies add to the field of language teaching and learning materials use research by offering new understandings of how materials – and how they are used in the classroom – can shape discourse. By utilising a wide range of theoretical and methodological approaches to explore materials use research, the contributors of the special issue demonstrate the importance of considering the material aspect of the language teaching/learning environment when studying classroom discourse. This introduction will situate the articles in the special issue in relationship to previous discourse and materials use research.


YSO-asiasanatkieltenopetustoinen kieliluokkatyöskentelyoppimateriaaliopetuskeskustelu

Vapaat asiasanatmaterials use research; second language education; classroom discourse


Liittyvät organisaatiot


OKM-raportointiKyllä

Raportointivuosi2021

JUFO-taso2


Viimeisin päivitys 2024-03-04 klo 19:56