A2 Katsausartikkeli tieteellisessä aikausilehdessä
Introduction : classroom discourse at the intersection of language education and materiality (2021)
Mathieu, C. S., Marcos Miguel, N., & Jakonen, T. (2021). Introduction : classroom discourse at the intersection of language education and materiality. Classroom Discourse, 12(1-2), 1-14. https://doi.org/10.1080/19463014.2020.1870151
JYU-tekijät tai -toimittajat
Julkaisun tiedot
Julkaisun kaikki tekijät tai toimittajat: Mathieu, Corinne S.; Marcos Miguel, Nausica; Jakonen, Teppo
Lehti tai sarja: Classroom Discourse
ISSN: 1946-3014
eISSN: 1946-3022
Julkaisuvuosi: 2021
Ilmestymispäivä: 03.04.2021
Volyymi: 12
Lehden numero: 1-2
Artikkelin sivunumerot: 1-14
Kustantaja: Routledge
Julkaisumaa: Britannia
Julkaisun kieli: englanti
DOI: https://doi.org/10.1080/19463014.2020.1870151
Julkaisun avoin saatavuus: Ei avoin
Julkaisukanavan avoin saatavuus:
Tiivistelmä
This special issue provides a collection of research that examines the relationships between classroom materials and discourse in various second language education contexts. Together, these studies add to the field of language teaching and learning materials use research by offering new understandings of how materials – and how they are used in the classroom – can shape discourse. By utilising a wide range of theoretical and methodological approaches to explore materials use research, the contributors of the special issue demonstrate the importance of considering the material aspect of the language teaching/learning environment when studying classroom discourse. This introduction will situate the articles in the special issue in relationship to previous discourse and materials use research.
YSO-asiasanat: kieltenopetus; toinen kieli; luokkatyöskentely; oppimateriaali; opetuskeskustelu
Vapaat asiasanat: materials use research; second language education; classroom discourse
Liittyvät organisaatiot
OKM-raportointi: Kyllä
Raportointivuosi: 2021
JUFO-taso: 2