A4 Artikkeli konferenssijulkaisussa
Intended Learning Outcomes of Seven Finnish B.Sc. in IT Programs (2021)


Roslöf, J. (2021). Intended Learning Outcomes of Seven Finnish B.Sc. in IT Programs. In J. Bennedsen, K. Edström, M. S. Guðjónsdóttir, I. Sæmundsdóttir, N. Kuptasthien, J. Roslöf, & A. Sripakagorn (Eds.), The 17th international CDIO Conference : Proceedings - full papers (pp. 547-559). Chulalongkorn University; Rajamangala University of Technology Thanyaburi. Proceedings of the International CDIO Conference. http://cuir.car.chula.ac.th/handle/123456789/74493


JYU-tekijät tai -toimittajat


Julkaisun tiedot

Julkaisun kaikki tekijät tai toimittajatRoslöf, Janne

EmojulkaisuThe 17th international CDIO Conference : Proceedings - full papers

Emojulkaisun toimittajatBennedsen, Jens; Edström, Kristina; Guðjónsdóttir, María Sigríður; Sæmundsdóttir, Ingunn; Kuptasthien, Natha; Roslöf, Janne; Sripakagorn, Angkee

Konferenssin paikka ja aikaOnline/ Bangkok, Thailand21.-23.6.2021

eISBN978-616-407-616-7

Lehti tai sarjaProceedings of the International CDIO Conference

eISSN2002-1593

Julkaisuvuosi2021

Artikkelin sivunumerot547-559

Kirjan kokonaissivumäärä756

KustantajaChulalongkorn University; Rajamangala University of Technology Thanyaburi

JulkaisumaaThaimaa

Julkaisun kielienglanti

Pysyvä verkko-osoitehttp://cuir.car.chula.ac.th/handle/123456789/74493

Julkaisun avoin saatavuusAvoimesti saatavilla

Julkaisukanavan avoin saatavuusKokonaan avoin julkaisukanava

Julkaisu on rinnakkaistallennettu (JYX)https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/77851


Tiivistelmä

Defining the intended learning outcomes is a significant part of curriculum design. Especially,the program-level competence requirements outline the objectives of the education, align the more detailed program structures and content of the curriculum, and create the basis for constructive alignment. Several different bodies aim at defining the goals of engineering programs on different levelsof abstraction.Some of these documents can be considered as statements of the 'minimum threshold'.Respectively, others provide detailed guidelines to support the design of post-secondary programsin specific engineering fields. For example, the CDIO Initiative has defined a general reference syllabus aiming at creating a taxonomy of engineering learning rationalized against the norms of contemporary engineering practice.While designing new engineering programs, it is interesting to study how different universities have documented the intended learning outcomes of their programs in related domains. In this paper, the program-level learning objectives of seven FinnishB.Sc. in Information Technology programs are discussed and reflected withthe CDIO Syllabus based on the information available on the public curriculumdescriptions.


YSO-asiasanattekniset tieteettietotekniikkakorkea-asteen koulutuskoulutussuunnitteluopetussuunnitelmatoppimistavoitteet

Vapaat asiasanatCurriculum Design; Competence Requirements; Information Technology; Standards


Liittyvät organisaatiot


OKM-raportointiKyllä

Raportointivuosi2021

JUFO-taso1


Viimeisin päivitys 2024-22-04 klo 20:13