A4 Artikkeli konferenssijulkaisussa
Intended Learning Outcomes of Seven Finnish B.Sc. in IT Programs (2021)
Roslöf, J. (2021). Intended Learning Outcomes of Seven Finnish B.Sc. in IT Programs. In J. Bennedsen, K. Edström, M. S. Guðjónsdóttir, I. Sæmundsdóttir, N. Kuptasthien, J. Roslöf, & A. Sripakagorn (Eds.), The 17th international CDIO Conference : Proceedings - full papers (pp. 547-559). Chulalongkorn University; Rajamangala University of Technology Thanyaburi. Proceedings of the International CDIO Conference. http://cuir.car.chula.ac.th/handle/123456789/74493
JYU-tekijät tai -toimittajat
Julkaisun tiedot
Julkaisun kaikki tekijät tai toimittajat: Roslöf, Janne
Emojulkaisu: The 17th international CDIO Conference : Proceedings - full papers
Emojulkaisun toimittajat: Bennedsen, Jens; Edström, Kristina; Guðjónsdóttir, María Sigríður; Sæmundsdóttir, Ingunn; Kuptasthien, Natha; Roslöf, Janne; Sripakagorn, Angkee
Konferenssin paikka ja aika: Online/ Bangkok, Thailand, 21.-23.6.2021
eISBN: 978-616-407-616-7
Lehti tai sarja: Proceedings of the International CDIO Conference
eISSN: 2002-1593
Julkaisuvuosi: 2021
Artikkelin sivunumerot: 547-559
Kirjan kokonaissivumäärä: 756
Kustantaja: Chulalongkorn University; Rajamangala University of Technology Thanyaburi
Julkaisumaa: Thaimaa
Julkaisun kieli: englanti
Pysyvä verkko-osoite: http://cuir.car.chula.ac.th/handle/123456789/74493
Julkaisun avoin saatavuus: Avoimesti saatavilla
Julkaisukanavan avoin saatavuus: Kokonaan avoin julkaisukanava
Julkaisu on rinnakkaistallennettu (JYX): https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/77851
Tiivistelmä
Defining the intended learning outcomes is a significant part of curriculum design. Especially,the program-level competence requirements outline the objectives of the education, align the more detailed program structures and content of the curriculum, and create the basis for constructive alignment. Several different bodies aim at defining the goals of engineering programs on different levelsof abstraction.Some of these documents can be considered as statements of the 'minimum threshold'.Respectively, others provide detailed guidelines to support the design of post-secondary programsin specific engineering fields. For example, the CDIO Initiative has defined a general reference syllabus aiming at creating a taxonomy of engineering learning rationalized against the norms of contemporary engineering practice.While designing new engineering programs, it is interesting to study how different universities have documented the intended learning outcomes of their programs in related domains. In this paper, the program-level learning objectives of seven FinnishB.Sc. in Information Technology programs are discussed and reflected withthe CDIO Syllabus based on the information available on the public curriculumdescriptions.
YSO-asiasanat: tekniset tieteet; tietotekniikka; korkea-asteen koulutus; koulutussuunnittelu; opetussuunnitelmat; oppimistavoitteet
Vapaat asiasanat: Curriculum Design; Competence Requirements; Information Technology; Standards
Liittyvät organisaatiot
OKM-raportointi: Kyllä
Raportointivuosi: 2021
JUFO-taso: 1
Emojulkaisu, jossa JYU-tekijöitä:
- Bennedsen, J., Edström, K., Guðjónsdóttir, M. S., Sæmundsdóttir, I., Kuptasthien, N., Roslöf, J., & Sripakagorn, A. (Eds.). (2021). The 17th international CDIO Conference : Proceedings - full papers. Chulalongkorn University; Rajamangala University of Technology Thanyaburi. Proceedings of the International CDIO Conference. http://cuir.car.chula.ac.th/handle/123456789/74493