A1 Alkuperäisartikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä
Promoting Capabilities with a Drama Workshop among Foster Care Adolescents (2022)
Känkänen, P., Pääjoki, T., & Manninen, M. (2022). Promoting Capabilities with a Drama Workshop among Foster Care Adolescents. Child and Youth Services, 43(3), 290-308. https://doi.org/10.1080/0145935x.2021.1979957
JYU-tekijät tai -toimittajat
Julkaisun tiedot
Julkaisun kaikki tekijät tai toimittajat: Känkänen, Päivi; Pääjoki, Tarja; Manninen, Marko
Lehti tai sarja: Child and Youth Services
ISSN: 0145-935X
eISSN: 1545-2298
Julkaisuvuosi: 2022
Ilmestymispäivä: 24.09.2021
Volyymi: 43
Lehden numero: 3
Artikkelin sivunumerot: 290-308
Kustantaja: Routledge
Julkaisumaa: Yhdysvallat (USA)
Julkaisun kieli: englanti
DOI: https://doi.org/10.1080/0145935x.2021.1979957
Julkaisun avoin saatavuus: Ei avoin
Julkaisukanavan avoin saatavuus:
Tiivistelmä
We assessed the impacts of a drama-based 13-session workshop among adolescents (N = 8) residing in a reform school due to severe conduct problems. The participants were interviewed three times during the process. In addition, they filled in a questionnaire assessing emotion processing. The theoretical background was Capabilities Approach. Our results showed that participation promoted numerous positive outcomes both at the individual and group level: personal growth, new insight, meaningful interaction and increased interpersonal trust. Providing a control-free space is especially important for minors residing in a controlled environment. Drama workshops and capability approaches provide promising tools for child welfare.
YSO-asiasanat: nuoret; lastenhuolto; sijaishuolto; tunteet; tunnetaidot; tunnekasvatus; taidelähtöiset menetelmät; draamakasvatus; draamamenetelmät
Vapaat asiasanat: adolescents; capability approach; child welfare; drama workshop; emotions; foster care; metaphoric shelter of arts
Liittyvät organisaatiot
OKM-raportointi: Kyllä
Raportointivuosi: 2022
JUFO-taso: 1