A1 Alkuperäisartikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä
Promoting Capabilities with a Drama Workshop among Foster Care Adolescents (2022)


Känkänen, P., Pääjoki, T., & Manninen, M. (2022). Promoting Capabilities with a Drama Workshop among Foster Care Adolescents. Child and Youth Services, 43(3), 290-308. https://doi.org/10.1080/0145935x.2021.1979957


JYU-tekijät tai -toimittajat


Julkaisun tiedot

Julkaisun kaikki tekijät tai toimittajatKänkänen, Päivi; Pääjoki, Tarja; Manninen, Marko

Lehti tai sarjaChild and Youth Services

ISSN0145-935X

eISSN1545-2298

Julkaisuvuosi2022

Ilmestymispäivä24.09.2021

Volyymi43

Lehden numero3

Artikkelin sivunumerot290-308

KustantajaRoutledge

JulkaisumaaYhdysvallat (USA)

Julkaisun kielienglanti

DOIhttps://doi.org/10.1080/0145935x.2021.1979957

Julkaisun avoin saatavuusEi avoin

Julkaisukanavan avoin saatavuus


Tiivistelmä

We assessed the impacts of a drama-based 13-session workshop among adolescents (N = 8) residing in a reform school due to severe conduct problems. The participants were interviewed three times during the process. In addition, they filled in a questionnaire assessing emotion processing. The theoretical background was Capabilities Approach. Our results showed that participation promoted numerous positive outcomes both at the individual and group level: personal growth, new insight, meaningful interaction and increased interpersonal trust. Providing a control-free space is especially important for minors residing in a controlled environment. Drama workshops and capability approaches provide promising tools for child welfare.


YSO-asiasanatnuoretlastenhuoltosijaishuoltotunteettunnetaidottunnekasvatustaidelähtöiset menetelmätdraamakasvatusdraamamenetelmät

Vapaat asiasanatadolescents; capability approach; child welfare; drama workshop; emotions; foster care; metaphoric shelter of arts


Liittyvät organisaatiot


OKM-raportointiKyllä

Raportointivuosi2022

JUFO-taso1


Viimeisin päivitys 2024-03-04 klo 17:36