A1 Alkuperäisartikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä
STEAM Practices to Explore Ancient Architectures Using Augmented Reality and 3D Printing with GeoGebra (2021)


El Bedewy, S., Choi, K., Lavicza, Z., Fenyvesi, K., & Houghton, T. (2021). STEAM Practices to Explore Ancient Architectures Using Augmented Reality and 3D Printing with GeoGebra. Open Education Studies, 3(1), 176-187. https://doi.org/10.1515/edu-2020-0150


JYU-tekijät tai -toimittajat


Julkaisun tiedot

Julkaisun kaikki tekijät tai toimittajat: El Bedewy, Shereen; Choi, Kyeongsik; Lavicza, Zsolt; Fenyvesi, Kristof; Houghton, Tony

Lehti tai sarja: Open Education Studies

eISSN: 2544-7831

Julkaisuvuosi: 2021

Volyymi: 3

Lehden numero: 1

Artikkelin sivunumerot: 176-187

Kustantaja: Walter de Gruyter GmbH

Julkaisumaa: Saksa

Julkaisun kieli: englanti

DOI: https://doi.org/10.1515/edu-2020-0150

Julkaisun avoin saatavuus: Avoimesti saatavilla

Julkaisukanavan avoin saatavuus: Kokonaan avoin julkaisukanava

Julkaisu on rinnakkaistallennettu (JYX): https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/78206


Tiivistelmä

In this study, we develop mathematical educational practices for students to explore ancient buildings using GeoGebra, Augmented Reality and 3D printing. It is an interdisciplinary approach, intertwining history, culture, mathematics, and engineering. For example, the 3D modelling of Cheomseongdae in Korea and the Temple of Dendera in Egypt can enable students to practice a multimodal set of traditional and innovative learning approaches. Students might use their mathematical knowledge to reflect on architectural and cultural history in a modeling task.


YSO-asiasanat: matemaattiset mallit; geometria; arkkitehtuuri; 3D-mallinnus; lisätty todellisuus; 3D-tulostus; GeoGebra

Vapaat asiasanat: modelling; STEAM education; AR; 3D printing; GeoGebra


Liittyvät organisaatiot


OKM-raportointi: Kyllä

Alustava JUFO-taso: 1


Viimeisin päivitys 2021-13-10 klo 11:02