D1 Artikkeli ammattilehdessä
Kohdennetumpaa markkinointia (2021)
Uotila, P. (2021). Kohdennetumpaa markkinointia. Suomen lehdistö, 91(7), 26-27. https://suomenlehdisto.fi/tervetuloa-tilaajaksi-viesteja-vaarille-ihmisille-markkinoinnin-automaatio-tuo-tilauksia-ja-tilaajapitoa-myos-jarjestelmien-ongelmat-ovat-yleisia-ja-voivat-syoda-brandin-uskottavuutta/
JYU-tekijät tai -toimittajat
Julkaisun tiedot
Julkaisun kaikki tekijät tai toimittajat: Uotila, Panu
Lehti tai sarja: Suomen lehdistö
ISSN: 0039-5587
Julkaisuvuosi: 2021
Volyymi: 91
Lehden numero: 7
Artikkelin sivunumerot: 26-27
Kustantaja: Uutismedian liitto
Julkaisumaa: Suomi
Julkaisun kieli: suomi
Julkaisun avoin saatavuus: Ei avoin
Julkaisukanavan avoin saatavuus:
Lisätietoja: Teoria & käytäntö. Julkaistu verkossa nimellä: ”Tervetuloa tilaajaksi” -viestejä väärille ihmisille: Markkinoinnin automaatio tuo tilauksia ja tilaajapitoa, myös järjestelmien ongelmat voivat syödä uskottavuutta
Tiivistelmä
Teoria väittää: Markkinoinnin automaatiojärjestelmä on välttämättömyys mediatalojen digitaalisessa kuluttajabisneksessä, mutta sen tuomissa hyödyissä on suuria yrityskohtaisia eroja. Käytäntö vastaa: Automaatiojärjestelmä paransi Kalevassa asiakaskokemusta ja vähensi rutiineja, mutta sen kehitystyö ei tule koskaan valmiiksi. Seuraava askel on asiakassegmentoinnin tehostaminen.
YSO-asiasanat: mediayhtiöt; markkinointi; kohdentaminen; digitaalinen markkinointi; automaatiojärjestelmät; asiakastyytyväisyys
Liittyvät organisaatiot
OKM-raportointi: Kyllä
Raportointivuosi: 2021