A3 Kirjan tai muun kokoomateoksen osa
Understanding Big Data and its application in the digital marketing landscape (2022)
Singaraju, S., & Niininen, O. (2022). Understanding Big Data and its application in the digital marketing landscape. In O. Niininen (Ed.), Contemporary Issues in Digital Marketing (pp. 9-21). Routledge. https://doi.org/10.4324/9781003093909-3
JYU-tekijät tai -toimittajat
Julkaisun tiedot
Julkaisun kaikki tekijät tai toimittajat: Singaraju, Stephen; Niininen, Outi
Emojulkaisu: Contemporary Issues in Digital Marketing
Emojulkaisun toimittajat: Niininen, Outi
ISBN: 978-0-367-55533-7
eISBN: 978-1-003-09390-9
Julkaisuvuosi: 2022
Ilmestymispäivä: 28.10.2021
Artikkelin sivunumerot: 9-21
Kirjan kokonaissivumäärä: 188
Kustantaja: Routledge
Kustannuspaikka: Abingdon
Julkaisumaa: Britannia
Julkaisun kieli: englanti
DOI: https://doi.org/10.4324/9781003093909-3
Julkaisun avoin saatavuus: Avoimesti saatavilla
Julkaisukanavan avoin saatavuus: Kokonaan avoin julkaisukanava
Julkaisu on rinnakkaistallennettu (JYX): https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/84465
Tiivistelmä
This chapter outlines the increasing prominence of Big Data and its application to marketing practice. The 8Ps of the Expanded Marketing Mix: Product, Price, Place, Promotion, Process, Physical evidence, Partnerships and People are applied as the lens in explaining the application of Big Data in contemporary marketing practice. Big Data is already guiding marketing decision-making at multiple levels, from analysing consumer buying behaviour to Internet-of-Things (IoT)-enabled devices that report on product use conditions, service requirements or processing data from manufacturing. In the future, Artificial Intelligence will become important in handling Big Data. In preparation for this, there is an urgent need for ethical design principles to be integrated into the capture, storage and use of Big Data as part of the entire data management process.
YSO-asiasanat: markkinointi; digitaalinen markkinointi; big data; tekoäly; päätöksenteko; ostokäyttäytyminen; esineiden internet
Liittyvät organisaatiot
OKM-raportointi: Kyllä
Raportointivuosi: 2022
JUFO-taso: 3
Emojulkaisu, jossa JYU-tekijöitä: