A3 Kirjan tai muun kokoomateoksen osa
Understanding Big Data and its application in the digital marketing landscape (2022)


Singaraju, S., & Niininen, O. (2022). Understanding Big Data and its application in the digital marketing landscape. In O. Niininen (Ed.), Contemporary Issues in Digital Marketing (pp. 9-21). Routledge. https://doi.org/10.4324/9781003093909-3


JYU-tekijät tai -toimittajat


Julkaisun tiedot

Julkaisun kaikki tekijät tai toimittajatSingaraju, Stephen; Niininen, Outi

EmojulkaisuContemporary Issues in Digital Marketing

Emojulkaisun toimittajatNiininen, Outi

ISBN978-0-367-55533-7

eISBN978-1-003-09390-9

Julkaisuvuosi2022

Ilmestymispäivä28.10.2021

Artikkelin sivunumerot9-21

Kirjan kokonaissivumäärä188

KustantajaRoutledge

KustannuspaikkaAbingdon

JulkaisumaaBritannia

Julkaisun kielienglanti

DOIhttps://doi.org/10.4324/9781003093909-3

Julkaisun avoin saatavuusAvoimesti saatavilla

Julkaisukanavan avoin saatavuusKokonaan avoin julkaisukanava

Julkaisu on rinnakkaistallennettu (JYX)https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/84465


Tiivistelmä

This chapter outlines the increasing prominence of Big Data and its application to marketing practice. The 8Ps of the Expanded Marketing Mix: Product, Price, Place, Promotion, Process, Physical evidence, Partnerships and People are applied as the lens in explaining the application of Big Data in contemporary marketing practice. Big Data is already guiding marketing decision-making at multiple levels, from analysing consumer buying behaviour to Internet-of-Things (IoT)-enabled devices that report on product use conditions, service requirements or processing data from manufacturing. In the future, Artificial Intelligence will become important in handling Big Data. In preparation for this, there is an urgent need for ethical design principles to be integrated into the capture, storage and use of Big Data as part of the entire data management process.


YSO-asiasanatmarkkinointidigitaalinen markkinointibig datatekoälypäätöksentekoostokäyttäytyminenesineiden internet


Liittyvät organisaatiot

JYU-yksiköt:


OKM-raportointiKyllä

Raportointivuosi2022

JUFO-taso3


Viimeisin päivitys 2024-22-04 klo 22:52