A3 Kirjan tai muun kokoomateoksen osa
Social media and consumer power : Opportunities and challenges for digital marketing activities (2022)
Vollero, A., & Valentini, C. (2022). Social media and consumer power : Opportunities and challenges for digital marketing activities. In O. Niininen (Ed.), Contemporary Issues in Digital Marketing (pp. 105-115). Routledge. https://doi.org/10.4324/9781003093909-13
JYU-tekijät tai -toimittajat
Julkaisun tiedot
Julkaisun kaikki tekijät tai toimittajat: Vollero, Agostino; Valentini, Chiara
Emojulkaisu: Contemporary Issues in Digital Marketing
Emojulkaisun toimittajat: Niininen, Outi
ISBN: 978-0-367-55533-7
eISBN: 978-1-003-09390-9
Julkaisuvuosi: 2022
Ilmestymispäivä: 28.10.2021
Artikkelin sivunumerot: 105-115
Kirjan kokonaissivumäärä: 188
Kustantaja: Routledge
Kustannuspaikka: Abingdon
Julkaisumaa: Britannia
Julkaisun kieli: englanti
DOI: https://doi.org/10.4324/9781003093909-13
Julkaisun avoin saatavuus: Avoimesti saatavilla
Julkaisukanavan avoin saatavuus: Kokonaan avoin julkaisukanava
Julkaisu on rinnakkaistallennettu (JYX): https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/84458
Tiivistelmä
From a marketing perspective, SM have redefined the traditional company - consumer relationship by progressively shifting power from marketing managers to consumers. Organisations are increasingly interested in understanding how SM can benefit (or harm) consumer-brand relationships, increase consumer engagement and contribute to value (co)creation.
By exploring the impact of SM on Digital Marketing (DM) activities, this chapter outlines how consumers are empowered via digital transformation and how digital marketers can use SM to enhance long-term consumer engagement and innovate (co)creating value approaches. This chapter concludes with reflections on how to transform SM challenges into future opportunities for marketing and brand managers by exploring possible venues for digital marketing research on SM.
YSO-asiasanat: markkinointi; digitaalinen markkinointi; markkinointiviestintä; sosiaalinen media; kuluttajakäyttäytyminen; brändit; arvonluonti
Liittyvät organisaatiot
OKM-raportointi: Kyllä
Raportointivuosi: 2022
JUFO-taso: 3
Emojulkaisu, jossa JYU-tekijöitä: