A3 Kirjan tai muun kokoomateoksen osa
The importance of online retailers' ethics for traditional, online and multichannel customers (2022)


Skippari, M., Kajalo, S., & Lindblom, A. (2022). The importance of online retailers' ethics for traditional, online and multichannel customers. In O. Niininen (Ed.), Contemporary Issues in Digital Marketing (pp. 119-129). Routledge. https://doi.org/10.4324/9781003093909-15


JYU-tekijät tai -toimittajat


Julkaisun tiedot

Julkaisun kaikki tekijät tai toimittajatSkippari, Mika; Kajalo, Sami; Lindblom, Arto

EmojulkaisuContemporary Issues in Digital Marketing

Emojulkaisun toimittajatNiininen, Outi

ISBN978-0-367-55533-7

eISBN978-1-003-09390-9

Julkaisuvuosi2022

Ilmestymispäivä28.10.2021

Artikkelin sivunumerot119-129

Kirjan kokonaissivumäärä188

KustantajaRoutledge

KustannuspaikkaAbingdon

JulkaisumaaBritannia

Julkaisun kielienglanti

DOIhttps://doi.org/10.4324/9781003093909-15

Julkaisun avoin saatavuusAvoimesti saatavilla

Julkaisukanavan avoin saatavuusKokonaan avoin julkaisukanava

Julkaisu on rinnakkaistallennettu (JYX)https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/84459


Tiivistelmä

This chapter explores the role of retailers’ ethics in consumer behaviour and channel selection. It is largely acknowledged that many ethical issues in online retailing differ from those of traditional brick-and-mortar retailing. However, there is limited understanding of how ethical considerations vary among consumers that use various shopping channels. Our analysis is based on survey data from traditional shoppers (n = 216), online shoppers (n = 224) and multichannel shoppers (n = 244) in Finland. We firstly examine how these three customer types perceive four key elements of online retailer ethics: security, privacy, non-deception and fulfilment. Secondly, we examine how consumers’ perception regarding the ethics of online retailers is linked to online customer patronage behaviour. Our results demonstrate that the importance of different aspects of online retailing ethics varies among traditional, multichannel and online customers, and online retailers’ ethics are especially important for the most active online shoppers. These results can assist retailers who either operate or have the intention to operate as either online or multichannel retailers to better understand consumers’ ethical expectations towards online retailing.


YSO-asiasanatvähittäiskauppaverkkokauppakivijalkaliikkeeteettisyysvastuullisuusmonikanavaisuuskuluttajakäyttäytyminen


Liittyvät organisaatiot

JYU-yksiköt:


OKM-raportointiKyllä

VIRTA-lähetysvuosi2022

JUFO-taso3


Viimeisin päivitys 2024-12-10 klo 12:00