A1 Alkuperäisartikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä
Designing Classroom Practices for Teaching Online Inquiry : Experiences from the Field (2022)


Kiili, C., Lakkala, M., Ilomäki, L., Toom, A., Coiro, J., Hämäläinen, E., & Sormunen, E. (2022). Designing Classroom Practices for Teaching Online Inquiry : Experiences from the Field. Journal of Adolescent and Adult Literacy, 65(4), 297-308. https://doi.org/10.1002/jaal.1206


JYU-tekijät tai -toimittajat


Julkaisun tiedot

Julkaisun kaikki tekijät tai toimittajatKiili, Carita; Lakkala, Minna; Ilomäki, Liisa; Toom, Auli; Coiro, Julie; Hämäläinen, Elina; Sormunen, Eero

Lehti tai sarjaJournal of Adolescent and Adult Literacy

ISSN1081-3004

eISSN1936-2706

Julkaisuvuosi2022

Ilmestymispäivä28.10.2021

Volyymi65

Lehden numero4

Artikkelin sivunumerot297-308

KustantajaJohn Wiley & Sons

JulkaisumaaYhdysvallat (USA)

Julkaisun kielienglanti

DOIhttps://doi.org/10.1002/jaal.1206

Julkaisun avoin saatavuusAvoimesti saatavilla

Julkaisukanavan avoin saatavuusOsittain avoin julkaisukanava

Julkaisu on rinnakkaistallennettu (JYX)https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/78484

Julkaisu on rinnakkaistallennettuhttps://urn.fi/URN:NBN:fi:tuni-202111018059


Tiivistelmä

Students face several challenges when asked to locate relevant and credible information from the internet. This article introduces three principles for designing online inquiry lessons and documents what we learned from five language arts teachers from Finland who implemented and provided feedback on a learning unit framed in those design principles. Teachers implemented a researcher-designed online inquiry unit in nine upper secondary school classrooms. The unit included four 75-minute lessons sequenced to support the location, evaluation, and synthesis of information students encountered in an online inquiry task. Teachers’ diaries revealed their impressions of the unit, problems encountered, and exceptions made to the designed plan. Follow-up interviews revealed additional insights about appropriate time allocation, clear instruction, and areas where students benefit from explicit guidance in strategy use. Findings suggest a researcher-teacher collaboration can be a fruitful endeavor to assist in advancing the design of productive online inquiry activities.


YSO-asiasanattiedonhakutiedonlähteetverkkoaineistoopetusmenetelmätluokkatyöskentelypedagoginen suunnittelulukiolaiset

Vapaat asiasanatMultiple document comprehension; New literacies; Online inquiry; Pedagogical design; Sourcing


Liittyvät organisaatiot

JYU-yksiköt:


OKM-raportointiKyllä

Raportointivuosi2022

JUFO-taso2


Viimeisin päivitys 2024-22-04 klo 19:01