A1 Alkuperäisartikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä
Designing Classroom Practices for Teaching Online Inquiry : Experiences from the Field (2022)
Kiili, C., Lakkala, M., Ilomäki, L., Toom, A., Coiro, J., Hämäläinen, E., & Sormunen, E. (2022). Designing Classroom Practices for Teaching Online Inquiry : Experiences from the Field. Journal of Adolescent and Adult Literacy, 65(4), 297-308. https://doi.org/10.1002/jaal.1206
JYU-tekijät tai -toimittajat
Julkaisun tiedot
Julkaisun kaikki tekijät tai toimittajat: Kiili, Carita; Lakkala, Minna; Ilomäki, Liisa; Toom, Auli; Coiro, Julie; Hämäläinen, Elina; Sormunen, Eero
Lehti tai sarja: Journal of Adolescent and Adult Literacy
ISSN: 1081-3004
eISSN: 1936-2706
Julkaisuvuosi: 2022
Ilmestymispäivä: 28.10.2021
Volyymi: 65
Lehden numero: 4
Artikkelin sivunumerot: 297-308
Kustantaja: John Wiley & Sons
Julkaisumaa: Yhdysvallat (USA)
Julkaisun kieli: englanti
DOI: https://doi.org/10.1002/jaal.1206
Julkaisun avoin saatavuus: Avoimesti saatavilla
Julkaisukanavan avoin saatavuus: Osittain avoin julkaisukanava
Julkaisu on rinnakkaistallennettu (JYX): https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/78484
Julkaisu on rinnakkaistallennettu: https://urn.fi/URN:NBN:fi:tuni-202111018059
Tiivistelmä
Students face several challenges when asked to locate relevant and credible information from the internet. This article introduces three principles for designing online inquiry lessons and documents what we learned from five language arts teachers from Finland who implemented and provided feedback on a learning unit framed in those design principles. Teachers implemented a researcher-designed online inquiry unit in nine upper secondary school classrooms. The unit included four 75-minute lessons sequenced to support the location, evaluation, and synthesis of information students encountered in an online inquiry task. Teachers’ diaries revealed their impressions of the unit, problems encountered, and exceptions made to the designed plan. Follow-up interviews revealed additional insights about appropriate time allocation, clear instruction, and areas where students benefit from explicit guidance in strategy use. Findings suggest a researcher-teacher collaboration can be a fruitful endeavor to assist in advancing the design of productive online inquiry activities.
YSO-asiasanat: tiedonhaku; tiedonlähteet; verkkoaineisto; opetusmenetelmät; luokkatyöskentely; pedagoginen suunnittelu; lukiolaiset
Vapaat asiasanat: Multiple document comprehension; New literacies; Online inquiry; Pedagogical design; Sourcing
Liittyvät organisaatiot
OKM-raportointi: Kyllä
Raportointivuosi: 2022
JUFO-taso: 2