A4 Artikkeli konferenssijulkaisussa
Linkages Between Gameplay Preferences and Fondness for Game Music (2021)


Vahlo, J., Koskela, O., Tuuri, K., & Tissari, H. (2021). Linkages Between Gameplay Preferences and Fondness for Game Music. In J. Baalsrud Hauge, J. C. S. Cardoso, L. Roque, & P. A. Gonzalez-Calero (Eds.), Entertainment Computing – ICEC 2021 : 20th IFIP TC 14 International Conference, ICEC 2021, Coimbra, Portugal, November 2–5, 2021, Proceedings (pp. 304-318). Springer. Lecture Notes in Computer Science, 13056. https://doi.org/10.1007/978-3-030-89394-1_23


JYU-tekijät tai -toimittajat


Julkaisun tiedot

Julkaisun kaikki tekijät tai toimittajatVahlo, Jukka; Koskela, Oskari; Tuuri, Kai; Tissari, Heli

EmojulkaisuEntertainment Computing – ICEC 2021 : 20th IFIP TC 14 International Conference, ICEC 2021, Coimbra, Portugal, November 2–5, 2021, Proceedings

Emojulkaisun toimittajatBaalsrud Hauge, Jannicke; Cardoso, Jorge C. S.; Roque, Licínio; Gonzalez-Calero, Pedro A.

Konferenssi:

  • International conference on entertainment computing

Konferenssin paikka ja aikaCoimbra, Portugal2.-5.11.2021

ISBN978-3-030-89393-4

eISBN978-3-030-89394-1

Lehti tai sarjaLecture Notes in Computer Science

ISSN0302-9743

eISSN1611-3349

Julkaisuvuosi2021

Sarjan numero13056

Artikkelin sivunumerot304-318

Kirjan kokonaissivumäärä542

KustantajaSpringer

KustannuspaikkaCham

JulkaisumaaSveitsi

Julkaisun kielienglanti

DOIhttps://doi.org/10.1007/978-3-030-89394-1_23

Julkaisun avoin saatavuusEi avoin

Julkaisukanavan avoin saatavuus

Julkaisu on rinnakkaistallennettu (JYX)https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/78649


Tiivistelmä

In this paper we explore connections between players’ preferences in gameplay and their desire to listen to game music. Music always takes place in cultural contexts and the activity of music listening is likewise entangled with versatile cultural practices. This is arguably evident in the case of game music since the primary context of encountering it is the active and participatory experience of gameplay. By analyzing survey data (N = 403) collected from the UK, we investigate how contextual preferences in gameplay activities predict fondness for game music. It was found that player preference for Aggression and Exploration are two precedents for liking game music. These findings indicate that a better understanding of the extra-musical qualities of game music is crucial for making sense of its overall attractiveness and meaningfulness.


YSO-asiasanatpelimusiikkivideopelitgenretmieltymyksetkyselytutkimus

Vapaat asiasanatgame music; music preferences; player preferences; survey; factor analysis


Liittyvät organisaatiot


Hankkeet, joissa julkaisu on tehty


OKM-raportointiKyllä

Raportointivuosi2021

JUFO-taso1


Viimeisin päivitys 2024-03-04 klo 19:46