A1 Alkuperäisartikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä
Story beats in videogames as value-driven choice-based unit operations (2021)


Mochocki, M., & Koskimaa, R. (2021). Story beats in videogames as value-driven choice-based unit operations. Images : The International Journal of European Film, Performing Arts and Audiovisual Communication, 29(38), 5-31. https://doi.org/10.14746/i.2021.38.01


JYU-tekijät tai -toimittajat


Julkaisun tiedot

Julkaisun kaikki tekijät tai toimittajatMochocki, Michał; Koskimaa, Raine

Lehti tai sarjaImages : The International Journal of European Film, Performing Arts and Audiovisual Communication

ISSN1731-450X

eISSN2720-040X

Julkaisuvuosi2021

Ilmestymispäivä15.06.2021

Volyymi29

Lehden numero38

Artikkelin sivunumerot5-31

KustantajaAdam Mickiewicz University Poznan

JulkaisumaaPuola

Julkaisun kielienglanti

DOIhttps://doi.org/10.14746/i.2021.38.01

Julkaisun avoin saatavuusAvoimesti saatavilla

Julkaisukanavan avoin saatavuusKokonaan avoin julkaisukanava

Julkaisu on rinnakkaistallennettu (JYX)https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/78603

LisätietojaVol. 29 Nr 38 (2021): The Special Issue: The Structure of Video Games.


Tiivistelmä

We present a framework of story beats, defined as microunits of dramatic action, as a tool for the ludonarrative analysis of videogames. First, we explain the Goal - Action - Reaction - Outcome model of the story beat. Then, we present six types of story beats, Action, Interaction, Inaction, Mental, Emotion, and Sensory, providing videogame examples for each category. In the second half of the paper, we contextualise this framework in the classic game studies theory of videogame narrative and player action: unit operations, gamic action, anatomy of choice, and game design patterns, wrapping it up in the most recent trends in cognitive narratology. Ultimately, we present the story beat as a ludonarrative unit, working simultaneously as a ‘unit operation’ in the study of games as systems, and as a microunit of character action in narrative analysis. The conclusion outlines prospective directions for using story beats in formal, experiential, and cultural game research.


YSO-asiasanatpelitvideopelittietokonepelitdigitaaliset pelitnarratologianarratiivisuuskerrontapelaaminentarinattransmediapelitutkimuspelisuunnittelu

Vapaat asiasanattransmedia; narrative; beat; narratology; character; videogames; game studie


Liittyvät organisaatiot


Hankkeet, joissa julkaisu on tehty


OKM-raportointiKyllä

Raportointivuosi2021

JUFO-taso1


Viimeisin päivitys 2024-22-04 klo 17:09