D1 Article in a trade journal
Kohti monikielistä akateemista asiantuntijuutta : yliopisto-opiskelijoiden käsityksiä kielenoppimisesta (2021)
Pirhonen, H. (2021). Kohti monikielistä akateemista asiantuntijuutta : yliopisto-opiskelijoiden käsityksiä kielenoppimisesta. Kieli, koulutus ja yhteiskunta, 12(6). https://www.kieliverkosto.fi/fi/journals/kieli-koulutus-ja-yhteiskunta-joulukuu-2021/kohti-monikielista-akateemista-asiantuntijuutta-yliopisto-opiskelijoiden-kasityksia-kielenoppimisesta
JYU authors or editors
Publication details
All authors or editors: Pirhonen, Hillamaria
Journal or series: Kieli, koulutus ja yhteiskunta
eISSN: 1799-0181
Publication year: 2021
Volume: 12
Issue number: 6
Publisher: Soveltavan kielentutkimuksen keskus, Jyväskylän yliopisto; Kielikoulutuspolitiikan verkosto
Place of Publication: Jyväskylä
Publication country: Finland
Publication language: Finnish
Persistent website address: https://www.kieliverkosto.fi/fi/journals/kieli-koulutus-ja-yhteiskunta-joulukuu-2021/kohti-monikielista-akateemista-asiantuntijuutta-yliopisto-opiskelijoiden-kasityksia-kielenoppimisesta
Publication open access: Openly available
Publication channel open access: Open Access channel
Publication is parallel published (JYX): https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/78854
Abstract
Tässä artikkelissa tarkastelen ensimmäisen vuoden yhteiskuntatieteiden opiskelijoiden käsityksiä kielenoppimisesta ja omasta toimijuudestaan. Kuvailen tutkimuksen lisäksi Jyväskylän yliopiston Monikielisen akateemisen viestinnän keskuksessa tehtävää monikielisen korkeakoulupedagogiikan kehittämistyötä. Pohdin myös käytännöllisellä tasolla, millaisia pedagogisia päätelmiä voisimme tutkimuksen tuloksista tehdä.
Keywords: multilingualism; conceptions; human agency; tertiary education; pedagogy of higher education
Contributing organizations
Ministry reporting: Yes
VIRTA submission year: 2021