D1 Artikkeli ammattilehdessä
Decolonizing English Language Pedagogy : A Study of Cultural Aspects in English Language Coursebooks and Teachers’ reflections in Pakistan (2021)


Ali Shah, W. (2021). Decolonizing English Language Pedagogy : A Study of Cultural Aspects in English Language Coursebooks and Teachers’ reflections in Pakistan. Kieli, koulutus ja yhteiskunta, 12(6). https://www.kieliverkosto.fi/fi/journals/kieli-koulutus-ja-yhteiskunta-joulukuu-2021/decolonizing-english-language-pedagogy-a-study-of-cultural-aspects-in-english-language-coursebooks-and-teachers-reflections-in-pakistan


JYU-tekijät tai -toimittajat


Julkaisun tiedot

Julkaisun kaikki tekijät tai toimittajatAli Shah, Waqar

Lehti tai sarjaKieli, koulutus ja yhteiskunta

eISSN1799-0181

Julkaisuvuosi2021

Volyymi12

Lehden numero6

KustantajaSoveltavan kielentutkimuksen keskus, Jyväskylän yliopisto; Kielikoulutuspolitiikan verkosto

KustannuspaikkaJyväskylä

JulkaisumaaSuomi

Julkaisun kielienglanti

Pysyvä verkko-osoitehttps://www.kieliverkosto.fi/fi/journals/kieli-koulutus-ja-yhteiskunta-joulukuu-2021/decolonizing-english-language-pedagogy-a-study-of-cultural-aspects-in-english-language-coursebooks-and-teachers-reflections-in-pakistan

Julkaisun avoin saatavuusAvoimesti saatavilla

Julkaisukanavan avoin saatavuusKokonaan avoin julkaisukanava

Julkaisu on rinnakkaistallennettu (JYX)https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/78855


Tiivistelmä

Language does not exist in a vacuum; it is deeply rooted in the structures reflecting and carrying dominant ideologies and social values. Likewise, foreign language teaching does not aim at a mere transmission of linguistic knowledge, but it also brings with it the ideological repercussions. In Pakistani society, English Language teaching either promotes the state-centric view of social reality or reproduces the cultural discourse(s) of colonialism. This study situated in Pakistani context points out the colonial construction of English language learners’ identities in elite Private schools drawing on Fairclough’s (2003) Critical Discourse Analysis (CDA) framework and Mignolo’s (2009, 2011) decolonial option. The study includes language coursebooks and teachers’ reflections as two major sources of data to draw conclusions that English Language teaching in the elite private sector establishes and reinforces the dominant cultural discourse(s) of coloniality as a macro-narrative which is in a conflict with the learners’ local and other global identities.


YSO-asiasanatdekolonisaatioenglannin kielikieltenopetusoppikirjatkielipolitiikkaideologiatkulttuuritutkimus


Liittyvät organisaatiot


OKM-raportointiKyllä

Raportointivuosi2021


Viimeisin päivitys 2024-22-04 klo 20:52