B3 Vertaisarvioimaton artikkeli konferenssijulkaisussa
”CodeInnova” : A Unified Framework for Teaching Programming and Computational Thinking In Primary Schools (2021)


Zhidkikh, D., Fagerlund, J., Peltonen, M., & Vesisenaho, M. (2021). ”CodeInnova” : A Unified Framework for Teaching Programming and Computational Thinking In Primary Schools. In O. Seppälä, & A. Petersen (Eds.), Koli Calling '21 : 21st Koli Calling International Conference on Computing Education Research. ACM. https://doi.org/10.1145/3488042.3489964


JYU-tekijät tai -toimittajat


Julkaisun tiedot

Julkaisun kaikki tekijät tai toimittajat: Zhidkikh, Denis; Fagerlund, Janne; Peltonen, Marika; Vesisenaho, Mikko

Emojulkaisu: Koli Calling '21 : 21st Koli Calling International Conference on Computing Education Research

Emojulkaisun toimittajat: Seppälä, Otto; Petersen, Andrew

ISBN: 978-1-4503-8488-9

Julkaisuvuosi: 2021

Kustantaja: ACM

Julkaisumaa: Yhdysvallat (USA)

Julkaisun kieli: englanti

DOI: https://doi.org/10.1145/3488042.3489964

Julkaisun avoin saatavuus: Ei avoin

Julkaisukanavan avoin saatavuus:

Lisätietoja: Poster.


Tiivistelmä

Teaching programming and computational thinking (CT) in primary schools have become more common in the last decade. However, there has been little international consensus on what teaching the topics encompass. We present CodeInnova, a framework developed jointly between four partnering countries for teaching programming and CT in K–9. In this paper, we present the curriculum for teaching CT and the accompanying teaching materials developed in CodeInnova. We also discuss preliminary results of testing the developed resources in classrooms.


YSO-asiasanat: ohjelmointi; opetus; opetussuunnitelmat; peruskoulu

Vapaat asiasanat: programming; computational thinking; primary education


Liittyvät organisaatiot


Hankkeet, joissa julkaisu on tehty


OKM-raportointi: Ei raportoida


Viimeisin päivitys 2021-02-12 klo 14:17